Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel Türkiye Coğrafyasına Giriş | COĞ409 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Türkiye'de bölgesel kalkınmanın coğrafi temellerini kavramak, her bölgenin yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Ders İçeriği |
Türkiye'yi yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim gibi doğal özelliklerine göre bölgelerine ayırmak; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik gibi soayal ve ekonomik özelliklerine göre bölge, bölüm ve yöre tasnifleri yapmak. |
Ders Kaynakları |
Bazin, M. ve De Tapia (2012) Türkiye Coğrafyası, İletişim Yayınları.
Durmuş, E. ve Yiğit, A. (2014) Türkiye'nin Tarım Yöreleri ve Bölgeleri. Nobel Yayıncılık EROL, O. 1993, Türkiye'nin Doğal Yöre ve Çevreleri, Ege Coğr. Derg. sayı:7, sf.13-41, İzmir. YİĞİT, A. 2006, Geçmişten Günümüze Türkiye'yi Bölgelere Ayırma Çalışmaları ve Yapılması Gerekenler” IV. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, 33-44, Ankara LOUIS, H. 1985, Landeskunde der Türkei, Geographische Zeitschrift. Beihefte; Steiner Verlag; Wiesbaden-STUTTGART. DARKOT B. 1973, Türkiye Coğrafyası,Kanaat yay., İstanbul DARKOT B.-TUNCEL M. 1981, Marmara Bölgesi Coğrafyası, İ.Ü.Coğr.Enst. Yay. No:117, İstanbul ATALAY, İ.- MORTAN K. 1998, Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkılâp Kitabevi, İstanbul. GÜNGÖRDÜ, E. 2003, Türkiye'nin Coğrafyası, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Ankara. ARINÇ, K. 2006, Türkiye'nin Coğrafi Bölgeleri, I. Cilt Kıyı Bölgeleri, Coğrafya Serisi, Mega Ofset mat. San. Ltd. Şti. Erzurum. YÜCEL, T.1987, Türkiye Coğrafyası. Türk Kültürünü Arşt. Enst. yay: 68, seri: VII, sayı: A.5, Ankara. YİĞİT, A. 2000, Türkiye'de Daha Kullanışlı Coğrafi Bölgeler Oluşturma Gerekçeleri ve Öneriler, 9.Ulusal Bölge Bilim/Bölge Planlama Kongresi Bildiriler. sf.514-528, KTÜ-Trabzon ERİNÇ, S. 1953. Doğu Anadolu Coğrafyası, İst. Ünv. Coğ. Enst. Yayını, İstanbul, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bölge nedir? nasıl belirlenir |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |