EN
  • Anasayfa
  • COĞ409 Bölgesel Türkiye Coğrafyasına Giriş (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ409 - Bölgesel Türkiye Coğrafyasına Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bölgesel Türkiye Coğrafyasına Giriş COĞ409 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Amaç

Türkiye'de bölgesel kalkınmanın coğrafi temellerini kavramak, her bölgenin yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak

Ders İçeriği

Türkiye'yi yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim gibi doğal özelliklerine göre bölgelerine ayırmak; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik gibi soayal ve ekonomik özelliklerine göre bölge, bölüm ve yöre tasnifleri yapmak.

Ders Kaynakları Bazin, M. ve De Tapia (2012) Türkiye Coğrafyası, İletişim Yayınları.
Durmuş, E. ve Yiğit, A. (2014) Türkiye'nin Tarım Yöreleri ve Bölgeleri. Nobel Yayıncılık
EROL, O. 1993, Türkiye'nin Doğal Yöre ve Çevreleri, Ege Coğr. Derg. sayı:7, sf.13-41, İzmir.
YİĞİT, A. 2006, Geçmişten Günümüze Türkiye'yi Bölgelere Ayırma Çalışmaları ve Yapılması Gerekenler” IV. Ulusal Coğrafya Sempozyumu, 33-44, Ankara
LOUIS, H. 1985, Landeskunde der Türkei, Geographische Zeitschrift. Beihefte; Steiner Verlag; Wiesbaden-STUTTGART.
DARKOT B. 1973, Türkiye Coğrafyası,Kanaat yay., İstanbul
DARKOT B.-TUNCEL M. 1981, Marmara Bölgesi Coğrafyası, İ.Ü.Coğr.Enst. Yay. No:117, İstanbul
ATALAY, İ.- MORTAN K. 1998, Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
GÜNGÖRDÜ, E. 2003, Türkiye'nin Coğrafyası, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Ankara.
ARINÇ, K. 2006, Türkiye'nin Coğrafi Bölgeleri, I. Cilt Kıyı Bölgeleri, Coğrafya Serisi, Mega Ofset mat. San. Ltd. Şti. Erzurum.
YÜCEL, T.1987, Türkiye Coğrafyası. Türk Kültürünü Arşt. Enst. yay: 68, seri: VII, sayı: A.5, Ankara.
YİĞİT, A. 2000, Türkiye'de Daha Kullanışlı Coğrafi Bölgeler Oluşturma Gerekçeleri ve Öneriler, 9.Ulusal Bölge Bilim/Bölge Planlama Kongresi Bildiriler. sf.514-528, KTÜ-Trabzon
ERİNÇ, S. 1953. Doğu Anadolu Coğrafyası, İst. Ünv. Coğ. Enst. Yayını, İstanbul,
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bölge nedir? nasıl belirlenir
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye'deki bölgesel farklılaşmanın analiz ve çözümlemesini yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Avrupa Birliği'nin bölgesel yatırımlarını Türkiye açısından değerlendirebilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'nin güncel coğrafi bölgelerini bilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye'nin kalkınma politikalarında bölgesel coğrafi bakışı kullanabilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bölgesel coğrafyadaki güncel yaklaşımları ve yöntemlerini öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5