Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Coğrafya Semineri | COĞ413 | 7 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Harun TUNÇEL Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Prof. Dr. Nurfeddin KAHRAMAN Doç. Dr. Levent UNCU Doç. Dr. Taner KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Volkan DEDE Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Lisans tezine dayalı seminer hazırlanışında karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gerekenler. |
Ders İçeriği |
Her öğrencinin tez konusu ile ilgili olarak, özel veri toplama ve değerlendirmeleri her öğrenciye özel olarak ele alınır. Öğrencinin tez çalışması konusu özelinde yönlendirilerek sunum-seminer hazırlığı tamamlanır. |
Ders Kaynakları |
Bilgin, T. 1994 Genel Kartografya. İstanbul
ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul TUNÇEL,H. (2001). Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, s: 87-98, Elazığ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
40
|
Destek Dersleri
|
60
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 8 | 32 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel konular | Ders |
2 | Konu seçimi-araştırma düzeni | |
3 | Veri toplama 1 | Grup Çalışması |
4 | Veri toplama-2 | Grup Çalışması |
5 | Veri işleme | Problem Çözme |
6 | Tablo ve grafik düzenleme | |
7 | Harita düzenleme | |
8 | Tez kontrolü | |
8 | Tez kontrolü | |
8 | Tez kontrolü | |
8 | Tez kontrolü | |
8 | Tez kontrolü | |
8 | Tez kontrolü | |
8 | Tez kontrolü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | |||
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir | |||
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |