EN
  • Anasayfa
  • COĞ413 Coğrafya Semineri (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ413 - Coğrafya Semineri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Coğrafya Semineri COĞ413 7 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Harun TUNÇEL Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Doç. Dr. Taner KILIÇ Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY
Amaç

Lisans tezine dayalı seminer hazırlanışında karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gerekenler.

Ders İçeriği

Her öğrencinin tez konusu ile ilgili olarak, özel veri toplama ve değerlendirmeleri her öğrenciye özel olarak ele alınır. Öğrencinin tez çalışması konusu özelinde yönlendirilerek sunum-seminer hazırlığı tamamlanır.

Ders Kaynakları Bilgin, T. 1994 Genel Kartografya. İstanbul
ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul
TUNÇEL,H. (2001). Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, s: 87-98, Elazığ
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 6 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 4 32
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 8 32
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Uygulama 2 Uygulama 2 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel konular Ders
2 Konu seçimi-araştırma düzeni
3 Veri toplama 1 Grup Çalışması
4 Veri toplama-2 Grup Çalışması
5 Veri işleme Problem Çözme
6 Tablo ve grafik düzenleme
7 Harita düzenleme
8 Tez kontrolü
8 Tez kontrolü
8 Tez kontrolü
8 Tez kontrolü
8 Tez kontrolü
8 Tez kontrolü
8 Tez kontrolü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları bilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5