EN
  • Anasayfa
  • COĞ425 Klimatolojide Veri Değerlendirme (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ425 - Klimatolojide Veri Değerlendirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klimatolojide Veri Değerlendirme COĞ425 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Klimatolojik verileri düzenleyerek grafik ve haritalar yardımı ile yorumlamak

Ders İçeriği

Klimatolojik verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması

Ders Kaynakları A. Ardel, A. Kurter, Y Dönmez (1969) Klimatoloji Tatbikatı. İÜ Edebiyat Fakültesi Coğrafya Enstitüsü Yayınlar
Y. Dönmez (1990) Umumi klimatoloji ve iklim çalışmaları. İstanbul Üniversitesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaşadığımız coğrafyanın dünyanın başka bölgelerinden neden farklı yerşekillerine sahip olduğunu anlar ve açıklayabilirler.
Dünyanın farklı bölgelerinde yeryüzü biçimlerinin neden farklı olduğunu açıklama becerisi kazanırlar.
Doğal ortamların en önemli unsurlarından biri olan yerşekillerinin meydana gelmesinde iklimin rolünü öğrenirler.
Yaşadığı coğrafyanın iklim özelliklerini ve buna bağlı jeomorfolojik gelişim konusunda deneyim sahibi olurlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Yaşadığımız coğrafyanın dünyanın başka bölgelerinden neden farklı yerşekillerine sahip olduğunu anlar ve açıklayabilirler. - - - - - - - - - - - - - -
Dünyanın farklı bölgelerinde yeryüzü biçimlerinin neden farklı olduğunu açıklama becerisi kazanırlar. - - - - - - - - - - - - - -
Doğal ortamların en önemli unsurlarından biri olan yerşekillerinin meydana gelmesinde iklimin rolünü öğrenirler. - - - - - - - - - - - - - -
Yaşadığı coğrafyanın iklim özelliklerini ve buna bağlı jeomorfolojik gelişim konusunda deneyim sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - -