Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nüfusun Coğrafi Analizi | COĞ245 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Amaç |
Dünya’da ve Türkiye’de nüfusun; mekana ve zamana göre değişimini ve bu değişimin sebep ve sonuçlarını kavratabilme. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri, sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus, nüfus yoğunluğu kavramları, nüfus değişkenleri, Dünya nüfus artışı, nüfus dağılışını etkileyen faktörler, Göç, Türkiye’de göç, Irkların ve dillerin dağılışı, Türkiye’de nüfus ve nüfus politikaları |
Ders Kaynakları |
Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya-Hayati Doğanay, Ünal Özdemir ve İbrahim Fevzi Şahin
Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası-Ersin Güngördü Beşeri Coğrafya-Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri | Seminer |
3 | Sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus | |
4 | Siyasal yönüyle nüfus | |
5 | Nüfus yoğunluğu kavramları | |
6 | Nüfus değişkenleri | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Dünya nüfus artışı | |
9 | Dünya’da göç hareketleri | |
10 | Türkiye’de göç hareketleri | |
11 | Irkların ve dillerin dağılışı | |
12 | Dinlerin dağılışı | |
13 | Türkiye nüfusu | |
14 | Geçmişten günümüze Türkiye’de uygulanan nüfus politikaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir. | |||
Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar. | |||
Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göç ü bilir. | |||
Nüfus ile ilgili kavramları açıklar. | |||
Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göç ü bilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Nüfus ile ilgili kavramları açıklar. | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |