EN
  • Anasayfa
  • COĞ245 Nüfusun Coğrafi Analizi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
COĞ245 - Nüfusun Coğrafi Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nüfusun Coğrafi Analizi COĞ245 3 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Taner KILIÇ
Amaç

Dünya’da ve Türkiye’de nüfusun; mekana ve zamana göre değişimini ve bu değişimin sebep ve sonuçlarını kavratabilme.

Ders İçeriği

Temel kavramlar, tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri, sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus, nüfus yoğunluğu kavramları, nüfus değişkenleri, Dünya nüfus artışı, nüfus dağılışını etkileyen faktörler, Göç, Türkiye’de göç, Irkların ve dillerin dağılışı, Türkiye’de nüfus ve nüfus politikaları

Ders Kaynakları Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya-Hayati Doğanay, Ünal Özdemir ve İbrahim Fevzi Şahin
Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası-Ersin Güngördü
Beşeri Coğrafya-Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar
2 Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri Seminer
3 Sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus
4 Siyasal yönüyle nüfus
5 Nüfus yoğunluğu kavramları
6 Nüfus değişkenleri
7 ARA İMTİHAN
8 Dünya nüfus artışı
9 Dünya’da göç hareketleri
10 Türkiye’de göç hareketleri
11 Irkların ve dillerin dağılışı
12 Dinlerin dağılışı
13 Türkiye nüfusu
14 Geçmişten günümüze Türkiye’de uygulanan nüfus politikaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir.
Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar.
Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göç ü bilir.
Nüfus ile ilgili kavramları açıklar.
Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir. 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 5 5 4 4
Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar. 5 4 4 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4
Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göç ü bilir. 5 3 4 5 5 5 4 5 4 5 5 4 4 5
Nüfus ile ilgili kavramları açıklar. 5 3 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5 5 5
Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar. 4 5 4 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5