EN
  • Anasayfa
  • COĞ242 Yerleşme Coğrafyası (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
COĞ242 - Yerleşme Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerleşme Coğrafyası COĞ242 4 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Taner KILIÇ
Amaç

Kırsal ve kentsel yerleşmelerin tarihsel gelişimini, bölgeler arasında yerleşmelerde meydana gelen değişimleri ve yerleşmelerin başlıca özelliklerini kavrayabilme.

Ders İçeriği

Kır yerleşme şekilleri, kırsal konutların özellikleri, şehirlerin kökeni, fonksiyonları, şehir içi mekânsal kalıplar, günümüz dünyasında şehirler ve bölgesel özellikler, Türkiye’de yerleşmenin dağılışına etki eden faktörler, Türkiye’de yerleşmenin tarihçesi, Türkiye’de yerleşmelerin özellikleri ve mesken tipleri.

Ders Kaynakları Kent Deneyimi-David Harvey
Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur
Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 8 1 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar ve kırsal konutlar
2 Kır yerleşmelerinin sınıflandırılması ve köyler
3 Kent yerleşmelerinin kökeni ve kentlerin fonksiyonu
4 Günümüz şehirleri ve kentsel fonksiyonlar
5 Kent içi mekânsal kullanım kalıpları
6 Günümüz dünyasında kentler ve bölgesel özellikler
7 Ara imtihan
8 Kentlerin temel problemleri
9 Türkiye’de yerleşmenin dağılışına etki eden faktörler
10 Nüfus, doku ve ve şekil özellikleri bakımından Türkiye’deki yerleşmeler
11 Türkiye’de yerleşmenin tarihçesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kentlerin hangi ekonomik fonksiyonları ile ön plana çıktığını ifade eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kentlerin nasıl ortaya çıktığını açıklar. Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kırsal konutlarda kullanılan yapı malzemesi ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kentlerin hangi ekonomik fonksiyonları ile ön plana çıktığını ifade eder. 5 4 5 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4 4
Kentlerin nasıl ortaya çıktığını açıklar. 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 4 5 4
Kırsal konutlarda kullanılan yapı malzemesi ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar. 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5