Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerleşme Coğrafyası | COĞ242 | 4 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Amaç |
Kırsal ve kentsel yerleşmelerin tarihsel gelişimini, bölgeler arasında yerleşmelerde meydana gelen değişimleri ve yerleşmelerin başlıca özelliklerini kavrayabilme. |
Ders İçeriği |
Kır yerleşme şekilleri, kırsal konutların özellikleri, şehirlerin kökeni, fonksiyonları, şehir içi mekânsal kalıplar, günümüz dünyasında şehirler ve bölgesel özellikler, Türkiye’de yerleşmenin dağılışına etki eden faktörler, Türkiye’de yerleşmenin tarihçesi, Türkiye’de yerleşmelerin özellikleri ve mesken tipleri. |
Ders Kaynakları |
Kent Deneyimi-David Harvey
Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve kırsal konutlar | |
2 | Kır yerleşmelerinin sınıflandırılması ve köyler | |
3 | Kent yerleşmelerinin kökeni ve kentlerin fonksiyonu | |
4 | Günümüz şehirleri ve kentsel fonksiyonlar | |
5 | Kent içi mekânsal kullanım kalıpları | |
6 | Günümüz dünyasında kentler ve bölgesel özellikler | |
7 | Ara imtihan | |
8 | Kentlerin temel problemleri | |
9 | Türkiye’de yerleşmenin dağılışına etki eden faktörler | |
10 | Nüfus, doku ve ve şekil özellikleri bakımından Türkiye’deki yerleşmeler | |
11 | Türkiye’de yerleşmenin tarihçesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kentlerin hangi ekonomik fonksiyonları ile ön plana çıktığını ifade eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentlerin nasıl ortaya çıktığını açıklar. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kırsal konutlarda kullanılan yapı malzemesi ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentlerin hangi ekonomik fonksiyonları ile ön plana çıktığını ifade eder. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Kentlerin nasıl ortaya çıktığını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Kırsal konutlarda kullanılan yapı malzemesi ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |