Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Yabancı Dil I | COĞ353 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Mesleki bilgilerini yabancı dille desteklemek. |
Ders İçeriği |
Fiziki ve beşeri coğrafya konularında metin çevirileri yapmak. |
Ders Kaynakları |
İngilizce gramer kitapları
Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İngilizce cümle okuma ve anlama | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
4 | Mesleki konularda kısa ingilizce cümleler kurmak | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | mesleki konularında parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | İngilizce Türkçe çeviri yapmak, gramer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Türkçe İngilizce çeviri yapmak | Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda; Öğrenciler;Temel dış ticaret terimlerinin ve kavramlarının İngilizce karşılıklarının bilir, Dış ticaretle ilgili terimleri bilir,.İthalat ve ihracat işlemlerinin süreçlerinin tanır, Teslim ve ödeme şekilleri ile ilgili İngilizce metinlere yorum yapar, Dış ticarette kullanılan belgeleri yorumlayabilir ve İngilizce ile doldurur, İhracat yapan firmaların teklif mektupları ile ithalat yapan firmaların mal talep metinlerinin yazar ve Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar. | |||
2. Mesleği ile ilgili konularda dinlediğini ve anlayabildiğini açıklayabilecektir | |||
3. Mesleği ile ilgili konularda yazabildiğini gösterecektir. | |||
4. Mesleği ile ilgili konularda okuduğunu ve anlayabildiğini gösterecektir | |||
Bu dersin sonunda; Öğrenciler;Temel dış ticaret terimlerinin ve kavramlarının İngilizce karşılıklarının bilir, Dış ticaretle ilgili terimleri bilir,.İthalat ve ihracat işlemlerinin süreçlerinin tanır, Teslim ve ödeme şekilleri ile ilgili İngilizce metinlere yorum yapar, Dış ticarette kullanılan belgeleri yorumlayabilir ve İngilizce ile doldurur, İhracat yapan firmaların teklif mektupları ile ithalat yapan firmaların mal talep metinlerinin yazar ve Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar. | |||
2. Mesleği ile ilgili konularda dinlediğini ve anlayabildiğini açıklayabilecektir | |||
3. Mesleği ile ilgili konularda yazabildiğini gösterecektir. | |||
4. Mesleği ile ilgili konularda okuduğunu ve anlayabildiğini gösterecektir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda; Öğrenciler;Temel dış ticaret terimlerinin ve kavramlarının İngilizce karşılıklarının bilir, Dış ticaretle ilgili terimleri bilir,.İthalat ve ihracat işlemlerinin süreçlerinin tanır, Teslim ve ödeme şekilleri ile ilgili İngilizce metinlere yorum yapar, Dış ticarette kullanılan belgeleri yorumlayabilir ve İngilizce ile doldurur, İhracat yapan firmaların teklif mektupları ile ithalat yapan firmaların mal talep metinlerinin yazar ve Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2. Mesleği ile ilgili konularda dinlediğini ve anlayabildiğini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3. Mesleği ile ilgili konularda yazabildiğini gösterecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4. Mesleği ile ilgili konularda okuduğunu ve anlayabildiğini gösterecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda; Öğrenciler;Temel dış ticaret terimlerinin ve kavramlarının İngilizce karşılıklarının bilir, Dış ticaretle ilgili terimleri bilir,.İthalat ve ihracat işlemlerinin süreçlerinin tanır, Teslim ve ödeme şekilleri ile ilgili İngilizce metinlere yorum yapar, Dış ticarette kullanılan belgeleri yorumlayabilir ve İngilizce ile doldurur, İhracat yapan firmaların teklif mektupları ile ithalat yapan firmaların mal talep metinlerinin yazar ve Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2. Mesleği ile ilgili konularda dinlediğini ve anlayabildiğini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3. Mesleği ile ilgili konularda yazabildiğini gösterecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4. Mesleği ile ilgili konularda okuduğunu ve anlayabildiğini gösterecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |