EN
  • Anasayfa
  • COĞ306 Bölgesel Dünya Coğrafyası (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
COĞ306 - Bölgesel Dünya Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bölgesel Dünya Coğrafyası COĞ306 6 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Gösterim, Soru Cevap
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Bu derste kıtasal ölçekte dünya bölgelerini tanımlamak, fiziki ve beşeri özelliklerini açıklamak amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Temel tanımlar, Avrupa, Kuzey ve Orta Amerika, Güney Amerika, Asya, Afrika, Okyanusya kıtalarının genel fiziki ve beşeri özellik ve bölgelerinin tanıtılması

Ders Kaynakları Atasoy, E. (2010). Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Ezgi Kitabevi
Güngördü, E. (2010). Devletler Coğrafyası (Siyasi, Fiziki, Beşeri ve Ekonomik Yönü ile). Ankara: Gazi Kitabevi
Özçağlar, A., 2011, Bölge Kavramı ve Sitematiği (Basılmamış Ders Notu)
Tunçdilek, N.(1987) Doğal Bölgeler.
Elmas, G. (2001) Küreselleşme Sürecinde Bölgesel Dengesizlikler AB ve Türkiye. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Dinler, Z. (2014). Bölgesel İktisat. Ekin Kitabevi Yayınları
Hobbs, JJ (2009). Dünya Bölgesel Coğrafyası. Kanada: Brooks-Cole.
Koç, H., Aksoy, B. (2012). Coğrafya Eğitiminde Bölge Kavramı. Marmara Coğrafya Dergisi: 25-319-339.
Timor, A.N. (2002). Güneydoğu Asya Özellikler, Ülkeler. İstanbul: Çantay Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 9 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 8 4 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve kaynaklar Sözlü
2 Avrupa Bölgesi: Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
3 Avrupa Bölgesi: Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler 1 Gösterim Sözlü
4 Avrupa Bölgesi: Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler 2 Gösterim Sözlü
6 Asya Bölgesi: Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
7 Kuzey ve Orta Amerika Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
8 Ara Sınav, Kuzey ve Orta Amerika Bölgesi Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
9 Güney Amerika Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
10 Güney Amerika Bölgesi Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
11 Afrika Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
13 Okyanusya Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama - - - - - - - - - - - - - -
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -