EN
  • Anasayfa
  • COĞ342 Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
COĞ342 - Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası COĞ342 6 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Amaç

Türkiye'nin sosyoekonomik yapısının coğrafi temellerini kavrayarak, Türkiye'nin coğrafi şartları ve imkanları ile günümüz ekonomik yapısı arasındaki ilişkileri çözümlemek.

Ders İçeriği

Türkiye’nin nüfusu, Türkiye’de yerleşme ve sorunları, Ekonomik coğrafyada uygulanan sistematik yaklaşımlarla Türkiye'de sektörler (Tarım, sanayi, hizmetler, ulaşım, enerji vb.) ayrı ayrı değerlendirilir. Türkiye ekonomisinin genel özellikleri (nüfus, ulusal gelir, istihdam vb.) incelenir.

Ders Kaynakları Türkiye Beşeri Coğrafyası, Hayati Doğanay, Pegem Akademi Yayınları, 2014, Ankara.
Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Ersin Güngördü, Nobel Akademik Yayınları, 2011, Ankara.
Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası (Editörler: Serkan Doğanay, Mete Alim), Pegem Akademi Yayınları, 2016, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 13 26
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye’nin Nüfusu: Nüfus Sayımları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Türkiye Nüfusunun Özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Türkiye’de Nüfusun Coğrafi Dağılışı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Türkiye’de Kırsal Yerleşmeler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Türkiye’de Kent Yerleşmeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Kentleşme Süreci ve Ortaya Çıkan Sorular Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Türkiye ekonomisinin yapısı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sözlü
9 Türkiye’nin Madenler ve enerji kaynakları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Türkiye’de Sanayi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Türkiye’de Ulaşım Sistemleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Türkiye’de Ticaret Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Türkiye’de Turizm Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisindeki yeri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye’nin yerleşme düzeni ve sorunlarını tartışır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’nin yeraltı ve yer üstü kaynaklarını sınıflandırır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’nin doğal ve beşeri kaynaklarının nasıl verimli kullanılabileceğini yorumlar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’nin nüfus potansiyelini ve sorunlarını tartışır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye’nin yerleşme düzeni ve sorunlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye’nin yeraltı ve yer üstü kaynaklarını sınıflandırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye’nin doğal ve beşeri kaynaklarının nasıl verimli kullanılabileceğini yorumlar. 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye’nin nüfus potansiyelini ve sorunlarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5