EN
  • Anasayfa
  • COĞ5020 Kültür – Ekoloji İlişkisi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5020 - Kültür – Ekoloji İlişkisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültür – Ekoloji İlişkisi COĞ5020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Ders Veren Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Bu derste kültür ile onun doğal çevresi arasındaki çok yönlü etkileşim ve ilişkinin doğal ve beşeri faktörlerle ilişkisinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kültür ve doğal çevre arasındaki ilişki İnsanın kültürü üretim süreci

Ders Kaynakları Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi.
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay.
Arı, Y. (2003). Manyas Gölü'nün kültürel ekolojisi: Tarihi süreçte adaptasyon ve değişim. Türk Coğrafya Dergisi, 40, 75-97.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev (Sunum) 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı, Kaynaklar Sözlü
2 Kültür Kavramı Sözlü
3 Ekoloji Kavramı Sözlü
4 Kültür ve ekoloji ilişkisi Tartışmalı Ders Sözlü
5 Kültürel ekolojinin temelleri Tartışmalı Ders Sözlü
6 İnsan biyolojik ekolojisi Tartışmalı Ders Sözlü
7 Kültürel ekolojiye genel bakış Tartışmalı Ders Sözlü
8 Avcılık ve toplayıcılık Tartışmalı Ders Sözlü
9 Gıda üretiminin kökeni Tartışmalı Ders Sözlü
10 Bahçecilik Tartışmalı Ders Sözlü
11 Pastoralizm Tartışmalı Ders Sözlü
12 Geleneksel ekolojik bilgi Tartışmalı Ders Sözlü
13 Makale incelemesi Tartışmalı Ders Sözlü
13 Makale incelemesi Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekolojinin temellerini bilir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Avcılık ve toplayıcılık ve kültür ilişkisini bilir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Gıda üretimi ve kültür ilişkisini açıklar Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Pastoralizm ve kültür ilişkisini açıklar Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kültür ve çevre etkileşimini bilir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Ekolojinin temellerini bilir - - - - - - - - - - -
Avcılık ve toplayıcılık ve kültür ilişkisini bilir - - - - - - - - - - -
Gıda üretimi ve kültür ilişkisini açıklar - - - - - - - - - - -
Pastoralizm ve kültür ilişkisini açıklar - - - - - - - - - - -
Kültür ve çevre etkileşimini bilir - - - - - - - - - - -