EN
  • Anasayfa
  • COĞ5000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması COĞ5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Doç. Dr. Levent UNCU Doç. Dr. Taner KILIÇ Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Amaç

Tez hazırlanışında karşılaşılan güçlükler ve sorunların giderilmesinde izlenmesi gereken yollar.

Ders İçeriği

Dersin içeriği, beşeri coğrafya araştırma yöntemleri ile ilgili düşünce akımlarının gelişmesi, araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verilerin analiz edilmesi konuları üzerinde yoğunlaşmaktadır.

Ders Kaynakları "ÖZGÜÇ, N. (1994), Beşeri Coğrafyada Veri toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul. "
Tuncel, H, 2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ
Güngördü,E, 2002, Coğrafyada istatistik metodları, Nobel yay. Ankara
Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Araştırma Yöntemleri Tartışmalı Ders
2 Araştırma Yöntemleri Tartışmalı Ders
2 Araştırma Yöntemleri Tartışmalı Ders
4 Tez Projesi Tartışmalı Ders
4 Tez Projesi Tartışmalı Ders
4 Tez Projesi Tartışmalı Ders
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
7 Veri Toplama Sınıf Dışı Çalışma
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
11 Veri Analizi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Tez çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5