EN
  • Anasayfa
  • COĞ5031 Türkiye Afetler Coğrafyası (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5031 - Türkiye Afetler Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Afetler Coğrafyası COĞ5031 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Doğal afetlerin tanımı, sınıflandırılması ve çeşitleri, yer kökenli doğal afetler, atmosfer kökenli doğal afetler, afetlerden korunma, Türkiye’de görülen büyük doğal afetler konuları ele alınacaktır.

Ders İçeriği

Doğal afetlerin oluşumu, türleri, doğal afetlerden korunma yolları

Ders Kaynakları ÖZEY, R. (2006), Afetler Coğrafyası, (2006), Afetler Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul.
ŞAHİN, C. (1991), Türkiye Afetler Coğrafyası, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara.
ŞAHİN, C. & SİPAHİOĞLU, Ş. (2002), Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Turizm Sanayi Ticaret Ltd, Ankara.
TUNÇEL, H. (1990), Doğal Çevre Sorunu Olarak Çığlar ve Türkiye’de Çığ Olayları, Coğrafya Araştırmaları, Cilt:1, Sayı:2, Ankara.
TUNÇEL, H. (1995), Batı Karadeniz’de Çığ Olayları, Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11