EN
COĞ5040 - Türkiye Şehirlerinin Fonksiyonel Sınıflandırılması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Şehirlerinin Fonksiyonel Sınıflandırılması COĞ5040 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Şehirler, sahip olduğu fonksiyonlar ve imkânlarla çevreleri için çekici unsurlar oluşturmaktadır ve bunun sonucunda şehirlere doğru bir nüfus hareketliliği olmaktadır. Bu derste, şehirlerin gelişimi, günümüzde şehir hayatı, şehirlere olan göç ve şehirlerden olan göçler ele alınacaktır.

Ders İçeriği

Şehirlerin gelişmesi, fonksiyonel sınıflandırılması

Ders Kaynakları AKTÜRE, S., (1975), “17. Yüzyıl Başından 19. Yüzyıl Ortasına Kadarki Dönemde Anadolu Osmanlı Şehrinde Şehirsel Yapının Değişim Süreci”, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, C. 1, S. 1, s. 101-128, Ankara.
BERRY, B.J.L., SİMMONS, J.W., TENNANT, R.J., (1963), “Urban Population Densities: Structure and Change”, TheGeographical Review, V. 53, No: 3, pp. 398-405.
GÖNEY, S. (1995) Şehir Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 3908, İstanbul.
HALL, T., (2001), Urban Geography (second edition), Routledge, London.
KELEŞ, R. (1972), Şehirciliğin Kuramsal Temelleri, Ankara.
KNOX, P. L., (1982), Urban Social Geography, An Introductıon, Longman, New York.
TAYLOR, G., (1951), Urban Geography, Methuen & Co. Ltd., London.
THOMAS, J.C., (1982), Urban Geography, A First Approach, John Wiley & Sons, New York.
TUNÇDİLEK, N. (1986), Türkiye'de Yerleşmenin Evrimi, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayını, İstanbul.
TÜMERTEKIN, E. (1972), Türkiye'de Şehirleşme ve Şehirsel Fonksiyonlar, İstanbul.
TÜMERTEKİN, E., (1965), Türkiye’deki Şehirlerin Fonksiyonel Sınıflandırması, İst. Üniv. Coğ., Enst., Yayınları, No. 48.
TÜMERTEKİN, E., (1965), Türkiye’deki Şehirlerin Fonksiyonel Sınıflandırması, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları, No:48, İstanbul.
YÜCEL, T. (1987), Türkiye Coğrafyası, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayını, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11