EN
  • Anasayfa
  • COĞ5045 Türkiye’nin Çevre Sorunları (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5045 - Türkiye’nin Çevre Sorunları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye’nin Çevre Sorunları COĞ5045 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Ders Veren
Amaç

Çevre yönetiminin teknik, sosyal, hukuki ve ekonomik boyutunun bir bütün olarak incelenmesi, çevre sorunlarının farkına varılması ve farkındalık oluşturmak.

Ders İçeriği

Çevre Biliminin Tanımı, İnsan Çevre İlişkisi, Çevre Sorunlarının Tanımı, Çevre Politikalarının analizi, Çevre Yasası, Çevre Ekonomisi, Sürdürülebilir Kalkınma.

Ders Kaynakları 1-Türkiye Çevre Vakfı (2003). Türkiye’nin Çevre Sorunları, Ankara, 2003.
2-Yıldız, K., Sipahioglu, Ş., & Yılmaz, M. (2000). Çevre bilimi. Gündüz Egitim ve Yayıncılık.
3-Türkiye’nin Çevre Problemleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2000.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre,Bilim ve Politika;Kavramlar ve terimler;ekoloji,doğa,çevre,siyasal ekoloji,yöntem sorunları. Ders Gösterim
2 Çevre-Toplum etkileşimi;dünya nüfusunun gelişme çizgisi,Dünya nüfusunun genel görünümü,nüfusa ilişkin görüşler. Ders Gösterim
3 Nüfus politikasının önemi, Türkiye'nin nüfus sorunu ve politikaları Ders Gösterim
4 Habitat,Doğal kaynaklar Ders Gösterim
5 Beslenme;besinsel düzen farklılıkları,gelişmiş -az gelişmiş ülke ayrımı,açlık ve açlıkla savaş,Türkiye'nin beslenme sorunları Ders Gösterim
6 Enerji;enerji kaynakları,enerji ve çevre,enerji politikaları,çevre kirliliği. Ders Gösterim
7 Çevresel değerler ve kirlenme;hava,su ve toprak. Ders Gösterim
8 Ara Sınav + Flora ve Fauna;ormanlar,ulusal parklar,çayır ve mer'alar,sulak alanlar,endemik bitkiler,fauna,endemik hayvanlar,faunaya ilişkin sorunlar Ders Gösterim
9 Kültürel çevre;kültürel çevre tanımı,Türkiye'deki kültürel çevrenin genel görünümü,Külürel çevreyi koruma sorunları,çevre sorunları ve çevresel sorumluluk. Ders Gösterim
10 Çevre politikası kavramı;içerik yönünden çevre politikaları,yöntem açısından çevre politikaları Ders Gösterim
11 Çevre politikasının uluslararası boyutları;uluslararası politika ve çevre,uluslararası örgütler ve çevre. Ders Gösterim
12 Türkiye'de çevre yönetimi ve politikası. Ders Gösterim
13 Çevre politikalarını belirleyen temel mevzuat Ders Gösterim
14 Çevrenin yargı yoluyla korunması. Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Türkiye’nin mevcut çevre sorunlarını tanımlayabilecektir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çevre sorunlarına neden olan süreçleri analiz edebilecektir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çevre sorunlarının giderilmesi için çözüm yollarını oluşturabilecektir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. - - - - - - - - - - -
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. - - - - - - - - - - -
Türkiye’nin mevcut çevre sorunlarını tanımlayabilecektir - - - - - - - - - - -
Çevre sorunlarına neden olan süreçleri analiz edebilecektir - - - - - - - - - - -
Çevre sorunlarının giderilmesi için çözüm yollarını oluşturabilecektir - - - - - - - - - - -