Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye’nin Çevre Sorunları | COĞ5045 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre yönetiminin teknik, sosyal, hukuki ve ekonomik boyutunun bir bütün olarak incelenmesi, çevre sorunlarının farkına varılması ve farkındalık oluşturmak. |
Ders İçeriği |
Çevre Biliminin Tanımı, İnsan Çevre İlişkisi, Çevre Sorunlarının Tanımı, Çevre Politikalarının analizi, Çevre Yasası, Çevre Ekonomisi, Sürdürülebilir Kalkınma. |
Ders Kaynakları |
1-Türkiye Çevre Vakfı (2003). Türkiye’nin Çevre Sorunları, Ankara, 2003.
2-Yıldız, K., Sipahioglu, Ş., & Yılmaz, M. (2000). Çevre bilimi. Gündüz Egitim ve Yayıncılık. 3-Türkiye’nin Çevre Problemleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre,Bilim ve Politika;Kavramlar ve terimler;ekoloji,doğa,çevre,siyasal ekoloji,yöntem sorunları. | Ders Gösterim |
2 | Çevre-Toplum etkileşimi;dünya nüfusunun gelişme çizgisi,Dünya nüfusunun genel görünümü,nüfusa ilişkin görüşler. | Ders Gösterim |
3 | Nüfus politikasının önemi, Türkiye'nin nüfus sorunu ve politikaları | Ders Gösterim |
4 | Habitat,Doğal kaynaklar | Ders Gösterim |
5 | Beslenme;besinsel düzen farklılıkları,gelişmiş -az gelişmiş ülke ayrımı,açlık ve açlıkla savaş,Türkiye'nin beslenme sorunları | Ders Gösterim |
6 | Enerji;enerji kaynakları,enerji ve çevre,enerji politikaları,çevre kirliliği. | Ders Gösterim |
7 | Çevresel değerler ve kirlenme;hava,su ve toprak. | Ders Gösterim |
8 | Ara Sınav + Flora ve Fauna;ormanlar,ulusal parklar,çayır ve mer'alar,sulak alanlar,endemik bitkiler,fauna,endemik hayvanlar,faunaya ilişkin sorunlar | Ders Gösterim |
9 | Kültürel çevre;kültürel çevre tanımı,Türkiye'deki kültürel çevrenin genel görünümü,Külürel çevreyi koruma sorunları,çevre sorunları ve çevresel sorumluluk. | Ders Gösterim |
10 | Çevre politikası kavramı;içerik yönünden çevre politikaları,yöntem açısından çevre politikaları | Ders Gösterim |
11 | Çevre politikasının uluslararası boyutları;uluslararası politika ve çevre,uluslararası örgütler ve çevre. | Ders Gösterim |
12 | Türkiye'de çevre yönetimi ve politikası. | Ders Gösterim |
13 | Çevre politikalarını belirleyen temel mevzuat | Ders Gösterim |
14 | Çevrenin yargı yoluyla korunması. | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Türkiye’nin mevcut çevre sorunlarını tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevre sorunlarına neden olan süreçleri analiz edebilecektir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevre sorunlarının giderilmesi için çözüm yollarını oluşturabilecektir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’nin mevcut çevre sorunlarını tanımlayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunlarına neden olan süreçleri analiz edebilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunlarının giderilmesi için çözüm yollarını oluşturabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |