EN
  • Anasayfa
  • COĞ5048 Türkiyenin Kırsal Yerleşme Tipleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5048 - Türkiyenin Kırsal Yerleşme Tipleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiyenin Kırsal Yerleşme Tipleri COĞ5048 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Taner KILIÇ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Amaç

Dersin temel amaç ve hedefi; Türkiye’de geleneksel kırsal konutların şekil, plan ve düzen bakımından şekillenmesine etki eden faktörler ile Türkiye’de kırsal yerleşmelerin dağılımına etki eden fiziki ve beşeri coğrafya faktörleri ortaya koymaktır.

Ders İçeriği

Türkiye’de kırsal yerleşmeler, Türkiye’de kırsal yerleşme şekilleri ve dağılışı, Türkiye’de kırsal yapılar ve bu yapıların çevredeki yapı malzemesi ile ilişkisi, Türkiye’de kırsal kalkınma, Türkiye’de yerleşme ve kırsal altyapı,

Ders Kaynakları ATALAY, İ. (1991), Genel Beşeri ve iktisadi Coğrafya, , Yeni Çağ Basım Yayım, Ankara.
EMİROĞLU,M. (1977), Bolu’da Yaylalar ve Yaylacılık, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
TUNÇDİLEK N. (1967), Türkiye İskân Coğrafyası: Kır İskânı (Köy-Altı İskân Şekilleri) İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayını İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1964). “Türkiye’de Yaylalar ve Yaylacılık” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. S:14, s:15-28, İstanbul
TUNÇEL,H. (1996). “Mezraa Kavramı ve Türkiye’de Mezraalar” Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Dergisi S: 5, s.73-98, Ankara.
TUNÇEL,H.- GÜRGEN,G.- ÇİÇEK,İ.- DOĞU, A.F. (2004). “Doğu Karadeniz Dağlarında Yaylacılık” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s:49-66, Elazığ.
TUNÇDİLEK, N. (1963). “Türkiye’nin Farklı İki Bölgesinde Kır Yerleşmesi Şekilleri Bakımından Müşahadeler” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, Sayı: 13., İstanbul.
YÜCEL,T. (1995). “Türkiye’de Kır Yerleşme ve Tipleri Üzerine Yeni Görüşler”. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yıl: XXX, S:1-2, s:447-469, Ankara.
TANDOĞAN, H.(1977). “Çayeli ve Pazar İlçelerinde Mesken Tipleri ve Nüfus. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Cilt: 28, Sayısı: 3-4, Ankara.
ZAMAN,S. (2007), Fonksiyonel Değişi Süresinde Antalya Bey Dağları Yaylaları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
İNANDIK,H.(1951). “Diyarbakır civarında Köy Hayatı” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. Sayı:1, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978). Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ÖZÇAĞLAR,A.( 2005) “Türkiye’nin İdari Coğrafyası Bakımından Köy, Bucak, İlçe, İl ve Belde Kavramları Üzerine Düşünceler” Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, ,Cilt:3, Sayı: (1), s:1-25, Ankara.
TUNÇDİLEK, N., (1980), “Türkiye’de Kır Yerleşmesinin Gelişimi ve Evrimi” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi ,23, İstanbul.
SOMUNCU,M. (2005) Aladağlar Yaylacılık ve Dağ Göçebeciliği Konusunda Bir Araştırma. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul.
YILMAZ,C. (2002), Kırsal Yerleşmeler I Terminolojik Sorunlar, Palmiye Kitapları, Samsun.
YİĞİT,A. (1990). “Hazar Gölü Havzasında Yerleşme Tipleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s: 271-291, Elazığ.
ZAMAN,M. (2007), Doğu Karadeniz Kıyı Dağlarında Yaylalar ve Yaylacılık, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
TUNÇDİLEK, N. (1967). Türkiye İskân Coğrafyası, Kır İskânı. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ATALAY, İ. (1991), Genel Beşeri ve iktisadi Coğrafya, , Yeni Çağ Basım Yayım, Ankara.
EMİROĞLU,M. (1977), Bolu’da Yaylalar ve Yaylacılık, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
TUNÇDİLEK N. (1967), Türkiye İskân Coğrafyası: Kır İskânı (Köy-Altı İskân Şekilleri) İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayını İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1964). “Türkiye’de Yaylalar ve Yaylacılık” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. S:14, s:15-28, İstanbul
TUNÇEL,H. (1996). “Mezraa Kavramı ve Türkiye’de Mezraalar” Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Dergisi S: 5, s.73-98, Ankara.
TUNÇEL,H.- GÜRGEN,G.- ÇİÇEK,İ.- DOĞU, A.F. (2004). “Doğu Karadeniz Dağlarında Yaylacılık” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s:49-66, Elazığ.
TUNÇDİLEK, N. (1963). “Türkiye’nin Farklı İki Bölgesinde Kır Yerleşmesi Şekilleri Bakımından Müşahadeler” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, Sayı: 13., İstanbul.
YÜCEL,T. (1995). “Türkiye’de Kır Yerleşme ve Tipleri Üzerine Yeni Görüşler”. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yıl: XXX, S:1-2, s:447-469, Ankara.
TANDOĞAN, H.(1977). “Çayeli ve Pazar İlçelerinde Mesken Tipleri ve Nüfus. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Cilt: 28, Sayısı: 3-4, Ankara.
ZAMAN,S. (2007), Fonksiyonel Değişi Süresinde Antalya Bey Dağları Yaylaları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
İNANDIK,H.(1951). “Diyarbakır civarında Köy Hayatı” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. Sayı:1, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978). Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ÖZÇAĞLAR,A.( 2005) “Türkiye’nin İdari Coğrafyası Bakımından Köy, Bucak, İlçe, İl ve Belde Kavramları Üzerine Düşünceler” Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, ,Cilt:3, Sayı: (1), s:1-25, Ankara.
TUNÇDİLEK, N., (1980), “Türkiye’de Kır Yerleşmesinin Gelişimi ve Evrimi” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi ,23, İstanbul.
SOMUNCU,M. (2005) Aladağlar Yaylacılık ve Dağ Göçebeciliği Konusunda Bir Araştırma. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul.
YILMAZ,C. (2002), Kırsal Yerleşmeler I Terminolojik Sorunlar, Palmiye Kitapları, Samsun.
YİĞİT,A. (1990). “Hazar Gölü Havzasında Yerleşme Tipleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s: 271-291, Elazığ.
ZAMAN,M. (2007), Doğu Karadeniz Kıyı Dağlarında Yaylalar ve Yaylacılık, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
TUNÇDİLEK, N. (1967). Türkiye İskân Coğrafyası, Kır İskânı. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ATALAY, İ. (1991), Genel Beşeri ve iktisadi Coğrafya, , Yeni Çağ Basım Yayım, Ankara.
EMİROĞLU,M. (1977), Bolu’da Yaylalar ve Yaylacılık, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
TUNÇDİLEK N. (1967), Türkiye İskân Coğrafyası: Kır İskânı (Köy-Altı İskân Şekilleri) İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayını İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1964). “Türkiye’de Yaylalar ve Yaylacılık” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. S:14, s:15-28, İstanbul
TUNÇEL,H. (1996). “Mezraa Kavramı ve Türkiye’de Mezraalar” Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Dergisi S: 5, s.73-98, Ankara.
TUNÇEL,H.- GÜRGEN,G.- ÇİÇEK,İ.- DOĞU, A.F. (2004). “Doğu Karadeniz Dağlarında Yaylacılık” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s:49-66, Elazığ.
TUNÇDİLEK, N. (1963). “Türkiye’nin Farklı İki Bölgesinde Kır Yerleşmesi Şekilleri Bakımından Müşahadeler” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, Sayı: 13., İstanbul.
YÜCEL,T. (1995). “Türkiye’de Kır Yerleşme ve Tipleri Üzerine Yeni Görüşler”. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yıl: XXX, S:1-2, s:447-469, Ankara.
TANDOĞAN, H.(1977). “Çayeli ve Pazar İlçelerinde Mesken Tipleri ve Nüfus. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Cilt: 28, Sayısı: 3-4, Ankara.
ZAMAN,S. (2007), Fonksiyonel Değişi Süresinde Antalya Bey Dağları Yaylaları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
İNANDIK,H.(1951). “Diyarbakır civarında Köy Hayatı” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. Sayı:1, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978). Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ÖZÇAĞLAR,A.( 2005) “Türkiye’nin İdari Coğrafyası Bakımından Köy, Bucak, İlçe, İl ve Belde Kavramları Üzerine Düşünceler” Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, ,Cilt:3, Sayı: (1), s:1-25, Ankara.
TUNÇDİLEK, N., (1980), “Türkiye’de Kır Yerleşmesinin Gelişimi ve Evrimi” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi ,23, İstanbul.
SOMUNCU,M. (2005) Aladağlar Yaylacılık ve Dağ Göçebeciliği Konusunda Bir Araştırma. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul.
YILMAZ,C. (2002), Kırsal Yerleşmeler I Terminolojik Sorunlar, Palmiye Kitapları, Samsun.
YİĞİT,A. (1990). “Hazar Gölü Havzasında Yerleşme Tipleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s: 271-291, Elazığ.
ZAMAN,M. (2007), Doğu Karadeniz Kıyı Dağlarında Yaylalar ve Yaylacılık, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
TUNÇDİLEK, N. (1967). Türkiye İskân Coğrafyası, Kır İskânı. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ATALAY, İ. (1991), Genel Beşeri ve iktisadi Coğrafya, , Yeni Çağ Basım Yayım, Ankara.
EMİROĞLU,M. (1977), Bolu’da Yaylalar ve Yaylacılık, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
TUNÇDİLEK N. (1967), Türkiye İskân Coğrafyası: Kır İskânı (Köy-Altı İskân Şekilleri) İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayını İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1964). “Türkiye’de Yaylalar ve Yaylacılık” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. S:14, s:15-28, İstanbul
TUNÇEL,H. (1996). “Mezraa Kavramı ve Türkiye’de Mezraalar” Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Dergisi S: 5, s.73-98, Ankara.
TUNÇEL,H.- GÜRGEN,G.- ÇİÇEK,İ.- DOĞU, A.F. (2004). “Doğu Karadeniz Dağlarında Yaylacılık” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s:49-66, Elazığ.
TUNÇDİLEK, N. (1963). “Türkiye’nin Farklı İki Bölgesinde Kır Yerleşmesi Şekilleri Bakımından Müşahadeler” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, Sayı: 13., İstanbul.
YÜCEL,T. (1995). “Türkiye’de Kır Yerleşme ve Tipleri Üzerine Yeni Görüşler”. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yıl: XXX, S:1-2, s:447-469, Ankara.
TANDOĞAN, H.(1977). “Çayeli ve Pazar İlçelerinde Mesken Tipleri ve Nüfus. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Cilt: 28, Sayısı: 3-4, Ankara.
ZAMAN,S. (2007), Fonksiyonel Değişi Süresinde Antalya Bey Dağları Yaylaları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
İNANDIK,H.(1951). “Diyarbakır civarında Köy Hayatı” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. Sayı:1, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978). Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ÖZÇAĞLAR,A.( 2005) “Türkiye’nin İdari Coğrafyası Bakımından Köy, Bucak, İlçe, İl ve Belde Kavramları Üzerine Düşünceler” Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, ,Cilt:3, Sayı: (1), s:1-25, Ankara.
TUNÇDİLEK, N., (1980), “Türkiye’de Kır Yerleşmesinin Gelişimi ve Evrimi” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi ,23, İstanbul.
SOMUNCU,M. (2005) Aladağlar Yaylacılık ve Dağ Göçebeciliği Konusunda Bir Araştırma. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul.
YILMAZ,C. (2002), Kırsal Yerleşmeler I Terminolojik Sorunlar, Palmiye Kitapları, Samsun.
YİĞİT,A. (1990). “Hazar Gölü Havzasında Yerleşme Tipleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s: 271-291, Elazığ.
ZAMAN,M. (2007), Doğu Karadeniz Kıyı Dağlarında Yaylalar ve Yaylacılık, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
TUNÇDİLEK, N. (1967). Türkiye İskân Coğrafyası, Kır İskânı. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 40 1 40
Final Final 27 1 27
Ödev 2 Ödev 2 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kırsal yerleşim, kavramsal özellikleri ve coğrafi boyut
2 Kırsal Yerleşimlerin Sayısı ve özellikleri (kuruluş yerleri, nüfus büyüklükleri)
3 Kırsal yerleşme tipleri ve dağılış özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
4 Kırsal yerleşme planlama çalışmalarının tarihçesi Ders
5 Kırsal yerleşme planlama kuruluşları Ders
6 Kırsal yerleşme planlamasında etkili olan idari faktörler Ders
7 Kırsal yerleşme planlamasında etkili olan coğrafi faktörler Ders
8 Kırsal yerleşme planlamasında etkili olan ekonomik faktörler Beyin Fırtınası
9 Kırsal yerleşme planlamasında etkili olan sosyo-kültürel faktörler Ders
10 Hayvancılık Amaçlı Yerleşme Planları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
11 Permaculture settlements Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
12 Turizm, El sanatları vs. ile uğrasan kırsal yerleşme planları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
13 Kırsal Kalkınma ve Kırsal Yerleşme Planlaması Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
14 Kırsal Yerleşme Planlamalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye’deki kırsal yerleşme alanları ve kırsal yerleşme şekilleri hakkında bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kırsal kalkınma gibi konularda bilgi sahibi olunur. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kırsal yerleşme planlama tarihçesi ve sürecine yönelik bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kırsal yerleşme planlaması hakkında bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Türkiye’deki kırsal yerleşme alanları ve kırsal yerleşme şekilleri hakkında bilgi sahibi olunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kırsal kalkınma gibi konularda bilgi sahibi olunur. 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5
Kırsal yerleşme planlama tarihçesi ve sürecine yönelik bilgi sahibi olunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kırsal yerleşme planlaması hakkında bilgi sahibi olunur 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5