EN
  • Anasayfa
  • İKT5999 Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5999 - Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri İKT5999 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Aykut EKİNCİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ
Amaç

Bilimi günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline getirmek, bilimsel bilgiyi üretirken belli etik kurallarını uygulamak, bilimsel bir çalışma yaparken konuların ve verilerin nerelerden nasıl toplanacağı ve işleneceği ve nasıl sunulacağı konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazandırmak dersin temel amaçlarındandır.

Ders İçeriği

Bilimsel rapor hazırlama teknikleri, Bilimsel yazımda uyulması gereken kurallar, teknikler, dipnot, alıntı biçimleri ve referansların verilme teknikleri, APA ve diğer uluslararası teknikler. Ekil ve tabloların hazırlanması ve sunulması. Bilimde etik dışı davranışlar konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları 1.Pruzan P., Research Methodology: The Aims, Practices and Ethics of Science, Springer International Publishing Switzerland, (2016) 2. Smith R.J., Butler B.R., LeBold W.K., Engineering Career, McGraw-Hill Book Company, (1983) 3. Danis, M., Largent, E., Grady, C., Wendler, D., Hull, S.C:,Shah, S., Millum, J., Berkman, B., Research Ethics Consultation, Oxford University Press, (2012).
2. Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri,2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş Ders
2 Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler Ders
3 Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi Ders
5 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders
5 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders
6 Bilimsel Araştırmada Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar Ders
7 Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri Ders
10 Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu Ders
11 Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları Ders
12 Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama Ders
13 Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları Ders
14 Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler araştırma etiğine karşı pozitif bir eğilim kazanır. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. Ödev / Proje Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler araştırma etiğine karşı pozitif bir eğilim kazanır. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar. - - - - - - - - - - - - - -