Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonometri | İKT5006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere hem akademik kariyerde hem de çalışma yaşamında gerekli olacak temel ekonometri bilgilerini vermektir. Ders, ekonomik teorilerin analiz edilmesi ve modellenmesi için gerekli yöntemleri, teknikleri ve araçları sağlamayı hedefler. Bunun yanısıra elde edilen sonuçların iktisat teorileriyle uyumluluğunun ve tutarlılıklarının değerlendirilmesi için farklı test yöntemlerini sunmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ekonometrinin tanımı, kapsamı ve bölümleri. Basit Doğrusal Regresyon Modeli, Örnek ve Anakütle Regresyon Fonksiyonu Kavramı, Regresyon Modellerinin Fonksiyonel Kalıpları. Ekonometrik Çözümlemede Kullanılan Verilerin Niteliği ve Kaynakları, Basit Doğrusal Regresyon Modelinin Varsayımları, Regresyon-Nedensellik, Regresyon-Korelâsyon, Regresyon ve Varyans Çözümlemesi. En Küçük Kareler Tahmin Edicilerinin Türetilmesi ve Özellikleri, Tahminlerin Anlamlılığının İstatistiksel Bakımdan Sınanması, Çoklu Regresyon Modeli, Küçük ve Büyük Örnek Özellikleri. Eviews'in Temelleri. Basit regresyon denkleminin tahmini. Orijinden geçen regresyon denklemi, yapısal istikrar testi, regresyon denkleminin fonksiyonel biçiminin testi, Regresyon denklemiyle öngörü |
Ders Kaynakları |
Ekonometri, Recep Tarı, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2010
Ekonometriye Giriş, Aziz Kutlar, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007 Temel Ekonometri, Damodar N. Gujarati, Çeviri: Ümit Şenesen, Gülay Günlük Şenesen, Literatür Yayınları, İstanbul, 2001. Tümay Ertek, Ekonometriye Giriş, Beta Yay., 3. Baskı, İstanbul, 2000 Tümay Ertek, Ekonometriye Giriş, Beta Yay., 3. Baskı, İstanbul, 2000. Ekonometriye Giriş, Aziz Kutlar, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007. Temel Ekonometri, Damodar N. Gujarati, Çeviri: Ümit Şenesen, Gülay Günlük Şenesen, Literatür Yayınları, İstanbul, 2001 Selahattin Güriş - Ebru Çağlayan; Ekonometri Temel Kavramlar; Der Yayınları, İstanbul, 2005 Temel Ekonometri, Gujarati |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonometri ve Ekonometrik Model Kavramları | |
2 | Tahmin Teorisine Giriş | |
3 | Tahmincinin Özellikleri, Tahmin Yöntemleri (En Küçük Kareler Yöntemi, Momentler Yöntemi) | |
4 | Maksimum Olabilirlik Yöntemi, En İyi Doğrusal Sapmasız Tahmin Yöntemi | |
5 | Basit Doğrusal Regresyon Modeli, temel Varsayımliar, Parametrelerin Tahmni | |
6 | t testi, F Testi, | |
7 | Ara sınav | |
8 | Korelasyon Katsayısı, belirlilik Katsayısı, Aralık Tahmini | |
9 | Çoklu Regresyon Modelleri | |
10 | Yapısal Değişiklik ve Kukla Değişkenler | |
11 | Varsayımlardan sapma: Açıklayıcı değişken grubunun yanlış seçimi | |
12 | Doğrusal olmama | |
13 | Değişen parametre değerleri | |
14 | Otokorelasyon |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Model kurarak Eviews programı ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Model kurarak Eviews programı ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |