Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri | KMY5999 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Amaç |
Bilimsel ahlak ve etik sınırları içerisinde akademik araştırmaların yapılmasında yol haritasının çizilmeye çalışılması |
Ders İçeriği |
Bilimin ne olduğu, bilimsel araştırmanın sürecleri, kaynak derleme yöntemleri, araştırma teknikleri, sosyal bilimlerde nitel yöntemlerin kullanılması. |
Ders Kaynakları |
A. De Crespigny, K. R. Minogue, Çağdaş Siyaset Felsefecileri, (Ed. Mete Tunçay), Remzi Kitabevi, İstanbul
David West, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ahmet Cevizci), Paradigma Yay., İstanbul, Ders Notları (Ertan Efegil) Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Ünv. Yay., İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir. | |
1 | bilimsel araştırma nedir? | |
2 | Bilimsel araştırmaya temel olan akımlar | |
2 | bilimsel araştırmaya temel olan akımlar | |
3 | Bilim felsefesi | |
3 | bilim felsefesi | |
4 | bilimsel araştırmanın ortaya çıkışı | |
4 | Bilimsel araştırmanın ortaya çıkışı | |
5 | Tez, hipotez ve diğer kavramlar | |
5 | tez, hipotez ve diğer kavramlar | |
6 | tez, hipotez ve diğer kavramlar | |
6 | Makale ve Kitap Kritiği | |
7 | Ara Sınav | |
7 | bilimsel araştırma yöntemleri | |
8 | gözlem | |
12 | Ödev Kontrolü | |
9 | deney | |
12 | Ödev Kontrolü | |
10 | anket | |
12 | Ödev Kontrolü | |
11 | anket sorusu hazırlama | |
12 | Ödev Kontrolü | |
12 | güvenirlik ve geçerlilik | |
12 | Ödev Kontrolü | |
12 | Ödev Kontrolü | |
13 | veri analiz teknikleri | |
14 | Final Sınavı | |
13 | veri analiz teknikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
bilimsel ahlak | |||
bilimsel etik | |||
bilimsel çalışmaya duyulan gereklillik. | |||
bilimsel araştırmanın temel aldığı akımlar | |||
DK 1) bilimsel ahlak DK 2) bilimsel etik DK3) bilimsel çalışmaya duyulan gereklillik. DK 4) bilimsel araştırmanın temel aldığı akımlar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
bilimsel ahlak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
bilimsel etik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
bilimsel çalışmaya duyulan gereklillik. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
bilimsel araştırmanın temel aldığı akımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
DK 1) bilimsel ahlak DK 2) bilimsel etik DK3) bilimsel çalışmaya duyulan gereklillik. DK 4) bilimsel araştırmanın temel aldığı akımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |