Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Epistemoloji ve Sosyal Bilimler | KMY5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal bilimler felsefesini modern ve postmodern düşünürlerin fikirleri vasıtasıyla eleştirel bir biçimde yeniden düşünmek. |
Ders İçeriği |
Durkheim, Weber, Popper, Eleştirel Gerçekçilik (ontoloji), Eleştirel Teori (epistemoloji), Rorty, Faydacılık, Cox, Lefebvre, Sosyal Bilimleri Açın, Said, Spivak and Fanon |
Ders Kaynakları |
Patrick Baert - Sosyal Bilimler Felsefesi: Pragmatizme Doğru (Küre)
Gulbenkian Komisyonu - Sosyal Bilimleri Açın: Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılanması Üzerine Rapor (Metis) Brian Fay - Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi: Çokkültürlü Bir Yaklaşım (Ayrıntı) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimlerin Kuruluşu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
2 | 1945-sonrası Sosyal Bilimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Sosyal Bilimleri Yeniden Kurmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Emile Durkheim ve Natüralizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
5 | Max Weber'in Yorumcu Metodu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Karl Popper'ın Yanlışlamacılığı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Eleştirel Gerçekçilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Eleştirel Teori | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Richard Rorty ve Faydacılık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Faydacı bir Sosyal Bilimler Felsefesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Robert W. Cox ve Eleştirel Teori | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Henri Lefebvre ve Gündelik Hayatın Eleştirisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Sosyal Bilimleri Açın | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Said, Spivak ve Fanon: Eleştirel Teoride Yeni Yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal bilimler felsefesi hakkındaki farklı görüşler eleştirel bir şekilde analiz edilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Pozitivizm ve post-pozitivizm diyalektik bir biçimde açıklanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Faydacı sosyal bilimler felsefesi karşılaştırmalı bir biçimde irdelenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sosyal bilimlerde özne ve yapı ilişkisi Cox, Lefebvre, Wallerstein ile Said, Spivak, Fanon karşılaştırması ile irdelenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sosyal bilimlerin amacına ilişkin ontolojik ve epistemolojik çıkarımlar yapılır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal bilimler felsefesi hakkındaki farklı görüşler eleştirel bir şekilde analiz edilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pozitivizm ve post-pozitivizm diyalektik bir biçimde açıklanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Faydacı sosyal bilimler felsefesi karşılaştırmalı bir biçimde irdelenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal bilimlerde özne ve yapı ilişkisi Cox, Lefebvre, Wallerstein ile Said, Spivak, Fanon karşılaştırması ile irdelenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal bilimlerin amacına ilişkin ontolojik ve epistemolojik çıkarımlar yapılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |