EN
  • Anasayfa
  • KMY5001 Epistemoloji ve Sosyal Bilimler (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5001 - Epistemoloji ve Sosyal Bilimler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Epistemoloji ve Sosyal Bilimler KMY5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren
Amaç

Sosyal bilimler felsefesini modern ve postmodern düşünürlerin fikirleri vasıtasıyla eleştirel bir biçimde yeniden düşünmek.

Ders İçeriği

Durkheim, Weber, Popper, Eleştirel Gerçekçilik (ontoloji), Eleştirel Teori (epistemoloji), Rorty, Faydacılık, Cox, Lefebvre, Sosyal Bilimleri Açın, Said, Spivak and Fanon

Ders Kaynakları Patrick Baert - Sosyal Bilimler Felsefesi: Pragmatizme Doğru (Küre)
Gulbenkian Komisyonu - Sosyal Bilimleri Açın: Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılanması Üzerine Rapor (Metis)
Brian Fay - Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi: Çokkültürlü Bir Yaklaşım (Ayrıntı)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sosyal Bilimlerin Kuruluşu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
2 1945-sonrası Sosyal Bilimler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
3 Sosyal Bilimleri Yeniden Kurmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
4 Emile Durkheim ve Natüralizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
5 Max Weber'in Yorumcu Metodu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
6 Karl Popper'ın Yanlışlamacılığı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
7 Eleştirel Gerçekçilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
8 Eleştirel Teori Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
9 Richard Rorty ve Faydacılık Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
10 Faydacı bir Sosyal Bilimler Felsefesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
11 Robert W. Cox ve Eleştirel Teori Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
12 Henri Lefebvre ve Gündelik Hayatın Eleştirisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
13 Sosyal Bilimleri Açın Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
14 Said, Spivak ve Fanon: Eleştirel Teoride Yeni Yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sosyal bilimler felsefesi hakkındaki farklı görüşler eleştirel bir şekilde analiz edilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Pozitivizm ve post-pozitivizm diyalektik bir biçimde açıklanır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Faydacı sosyal bilimler felsefesi karşılaştırmalı bir biçimde irdelenir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sosyal bilimlerde özne ve yapı ilişkisi Cox, Lefebvre, Wallerstein ile Said, Spivak, Fanon karşılaştırması ile irdelenir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sosyal bilimlerin amacına ilişkin ontolojik ve epistemolojik çıkarımlar yapılır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sosyal bilimler felsefesi hakkındaki farklı görüşler eleştirel bir şekilde analiz edilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Pozitivizm ve post-pozitivizm diyalektik bir biçimde açıklanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Faydacı sosyal bilimler felsefesi karşılaştırmalı bir biçimde irdelenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal bilimlerde özne ve yapı ilişkisi Cox, Lefebvre, Wallerstein ile Said, Spivak, Fanon karşılaştırması ile irdelenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal bilimlerin amacına ilişkin ontolojik ve epistemolojik çıkarımlar yapılır. - - - - - - - - - - - - - - -