Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi | KMY5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, tartışma, seminer, sunum |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Türk Kültür ve Medeniyetinin aynı zamanda Dünya kültür ve medeniyetleri içindeki yerini ortaya koyabilmek, ortak insanlık tecrübesine katkılarını görmek ve çağdaş dünya medeniyetinin temellerinin neler olduğunu araştırmaktır. |
Ders İçeriği |
Medeniyet kavramı ve medeniyetlerin ortaya çıkması, Avrupa medeniyetinin kökenleri, İslam medeniyetinin doğuşu ve gelişimi, Afrika medeniyetleri, uzak-doğu medeniyetleri |
Ders Kaynakları |
Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Kitabevi, Ankara 1996
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uygarlık Kavramı ve Kavramın Geçirdiği Değişiklikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Uygarlık ve Tarih | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
3 | İslam ve Uygarlık | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | İslam Aleminin Görkemi ve Gerilemesi (VIII ve XIII. Yüzyıllar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
5 | İslam Ülkelerinin Dünya Medeniyetindeki Konumları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
6 | Afrika'nın Dünü, Bugünü ve Yarını | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
7 | Uzakdoğu (Çin, Japonya, Endonezya, Filipinler vb.) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | ARA SINAV / Uzakdoğu (Çin, Japonya, Endonezya, Filipinler vb.) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | Avrupa, Hristiyanlık ve Bilimsel Düşünce | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Avrupa'nın Sanayileşmesi ve Bunun Avrupa toplumuna Tesirleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Avrupa'nın Sanayileşmesi ve Bunun Avrupa toplumuna Tesirleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Amerika'nın Kuruluşu ve Geçirdiği Evreler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Başlangıçtan Ekim 1917 Devrimine Kadar Rusya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | 1917'den Bugüne Rusya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medeniyet kavramını tarihsel süreç içerisinde analiz eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İslam Medeniyetinin dünya medeniyeti içerisindeki yerini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Dünyadaki farklı medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medeniyet kavramını tarihsel süreç içerisinde analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam Medeniyetinin dünya medeniyeti içerisindeki yerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyadaki farklı medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |