EN
  • Anasayfa
  • KMY5002 Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5002 - Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi KMY5002 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, tartışma, seminer, sunum
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ
Ders Veren
Amaç

Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Türk Kültür ve Medeniyetinin aynı zamanda Dünya kültür ve medeniyetleri içindeki yerini ortaya koyabilmek, ortak insanlık tecrübesine katkılarını görmek ve çağdaş dünya medeniyetinin temellerinin neler olduğunu araştırmaktır.

Ders İçeriği

Medeniyet kavramı ve medeniyetlerin ortaya çıkması, Avrupa medeniyetinin kökenleri, İslam medeniyetinin doğuşu ve gelişimi, Afrika medeniyetleri, uzak-doğu medeniyetleri

Ders Kaynakları Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Kitabevi, Ankara 1996
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uygarlık Kavramı ve Kavramın Geçirdiği Değişiklikler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
2 Uygarlık ve Tarih Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
3 İslam ve Uygarlık Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 İslam Aleminin Görkemi ve Gerilemesi (VIII ve XIII. Yüzyıllar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
5 İslam Ülkelerinin Dünya Medeniyetindeki Konumları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
6 Afrika'nın Dünü, Bugünü ve Yarını Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
7 Uzakdoğu (Çin, Japonya, Endonezya, Filipinler vb.) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 ARA SINAV / Uzakdoğu (Çin, Japonya, Endonezya, Filipinler vb.) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
9 Avrupa, Hristiyanlık ve Bilimsel Düşünce Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
10 Avrupa'nın Sanayileşmesi ve Bunun Avrupa toplumuna Tesirleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
10 Avrupa'nın Sanayileşmesi ve Bunun Avrupa toplumuna Tesirleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
12 Amerika'nın Kuruluşu ve Geçirdiği Evreler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
13 Başlangıçtan Ekim 1917 Devrimine Kadar Rusya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
14 1917'den Bugüne Rusya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Medeniyet kavramını tarihsel süreç içerisinde analiz eder. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İslam Medeniyetinin dünya medeniyeti içerisindeki yerini bilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Dünyadaki farklı medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz eder. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Medeniyet kavramını tarihsel süreç içerisinde analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
İslam Medeniyetinin dünya medeniyeti içerisindeki yerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Dünyadaki farklı medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -