EN
  • Anasayfa
  • KMY5000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması KMY5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL Doç. Dr. Sanem BERKÜN
Ders Veren Doç. Dr. Sanem BERKÜN Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ Doç. Dr. Yavuz CANKARA Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA Dr. Öğr. Üyesi Hakan OLGUN
Amaç

Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.

Ders İçeriği

Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur.

Ders Kaynakları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 5 14 70
Final Final 40 1 40
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 40 3 120
Toplam İş Yükü (Saat) 510
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Literatür takibi, okuma ve raporlamak Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tez yazma için gerekli etik kuralları bilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Literatür takibi, okuma ve raporlamak 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez yazma için gerekli etik kuralları bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5