Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | KMY5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | Doç. Dr. Sanem BERKÜN Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ Doç. Dr. Yavuz CANKARA Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA Dr. Öğr. Üyesi Hakan OLGUN |
Amaç |
Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. |
Ders Kaynakları |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 40 | 3 | 120 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 510 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
1 | Literatür değerlendirmesi | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
8 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Literatür takibi, okuma ve raporlamak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tez yazma için gerekli etik kuralları bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Literatür takibi, okuma ve raporlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez yazma için gerekli etik kuralları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |