Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Teknoloji Tarihi | KMY5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye’de teknoloji tarihi çalışmaları Cumhuriyet Dönemi’nde başlamış olup, bu çalışmalar Cumhuriyet öncesi dönem üzerinde yoğunlaşmıştır. Cumhuriyet öncesi ve yakın tarihimize ilişkin yapılmış olan az sayıdaki çalışma içerisinde ülke kalkınmasında büyük öneme sahip sanayi sektör teknoloji tarihleri bulunmamaktadır. Bu sebeple, hazırlanan bu eserle yakın tarihimize yönelik teknoloji tarihi çalışmalarına bir ivme kazandırmak amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Bunun yanısıra, eserin gelecekte yapılacak Türkiye Teknoloji Tarihi konulu benzer çalışmalara örnek olacağı gibi, kaynaklık da teşkil edeceği düşünülmektedir. Türkiye’de sanayi sektörlerindeki teknolojinin gelişimini inceleyen çalışma, aynı zamanda seçilen sanayi alanlarındaki teknolojilerle bağlantılı bilim dallarına ilişkin bilgilere de yer vermektedir. |
Ders Kaynakları |
Mete Cankaya - Türkiye Teknoloji Tarihi (Tarım Alet ve Makineleri, Demir Çelik Üretimi ve Demiryolu Teknolojileri)
Tanzimattan Günümüze Türkiye Teknoloji Tarihi - İrfan Elmacı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Cumhuriyet’in Bilim ve Teknoloji Politikası (1923-1950) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
2 | Cumhuriyet’in Bilim ve Teknoloji Politikası (1950-1960) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Cumhuriyet’in Bilim ve Teknoloji Politikası (1960-1980) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Cumhuriyet’in Bilim ve Teknoloji Politikası (1980-2000'ler) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
5 | Kültürel Gelişmede Bilimin Rolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Cumhuriyetin Bilim Anlayışı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Eğitim Alanındaki Gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Millet Mektepleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Halkevleri ve Halkodaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Köy Enstitüleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Üniversite Reformu, Kurulan Diğer Fakülte ve Enstitüler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Sosyal Bilimlerin Kurumsallaşması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Tarih ve Dil Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Ekonomik Kalkınmada Bilim ve Teknolojinin Rolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci bilimsel bilginin tarihsel süreçte geçirdiği değişimin algılanmasını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenci bilimsel bilginin tanınması ve değerlendirilmesini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenci bilim ve teknoloji ayırımının çözümlenebilmesini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenci bilimsel evrimde matematiksel düşüncenin etkisinin araştırılabilmesi bilgisine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenci farklı bilimsel ve araştırma etkinliklerin ortak ve farklı yönlerinin ayırdedilebilmesini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci bilimsel bilginin tarihsel süreçte geçirdiği değişimin algılanmasını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bilimsel bilginin tanınması ve değerlendirilmesini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bilim ve teknoloji ayırımının çözümlenebilmesini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bilimsel evrimde matematiksel düşüncenin etkisinin araştırılabilmesi bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci farklı bilimsel ve araştırma etkinliklerin ortak ve farklı yönlerinin ayırdedilebilmesini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |