EN
  • Anasayfa
  • KMY7000 Uzmanlık Alan (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
KMY7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan KMY7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
KAMU YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Doç. Dr. Sanem BERKÜN Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI
Ders Veren Doç. Dr. Sanem BERKÜN Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ Dr. Öğr. Üyesi Hakan OLGUN Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA Doç. Dr. Yavuz CANKARA Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI
Amaç

Dersin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularını ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır

Ders İçeriği

Tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur

Ders Kaynakları İlgili bilimsel kitaplar ve makaleler.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 60 1 60
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 10 1 10
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 256
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Literatür takibi Ders
1 Literatür takibi Ders
3 Makale inceleme Ders
3 Makale inceleme Ders
5 Değerlendirme Ders
6 Rapor Hazırlama ve Sunma Ders
1 Literatür takibi Ders
1 Literatür takibi Ders
1 Literatür takibi Ders
1 Literatür takibi Ders
3 Makale inceleme Ders
3 Makale inceleme Ders
5 Değerlendirme Ders
6 Rapor Hazırlama ve Sunma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Literatür takibi, okuma ve raporlamak Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel yayınlar için gerekli etik kuralları bilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak 5 5 3 5 5 5 5 4 5 2 5 5 5 5 2
Literatür takibi, okuma ve raporlamak 5 5 5 5 5 5 5 4 5 2 5 5 5 5 2
Bilimsel yayınlar için gerekli etik kuralları bilir. 5 2 1 1 1 5 1 2 4 3 1 5 2 5 5