EN
  • Anasayfa
  • PYZ222 Süs Bitkilerinde Bakım ve Budama Esasları (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ222 - Süs Bitkilerinde Bakım ve Budama Esasları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Süs Bitkilerinde Bakım ve Budama Esasları PYZ222 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Amaç

Bu dersin amacı süs bitkileri ve meyve ağaçlarına verilecek şekilleri ve budama sistemlerini tanıtarak, bunları uygulayabilme, terbiye ve budama sistemlerinin ağaçların dallama, çiçek tomurcuğu oluşumu, meyve verimi, meyve kalitesi ve ağacın gelişmesine etkilerini tanıyarak her meyve türü için uygun terbiye ve budama yöntemlerini uygulamayabilmeyi sağlamaktır.

Ders İçeriği

Budamanın tanımı, ağaçların çeşitli organları ve bunların işlevleri, ağaçlarda dal ve tomurcuk yapıları, Budamanın amaçları, Budamanın fizyolojik esasları , Budama tekniği, budama zamanları, budamada yaygın olarak kullanılan aletler ve budama türleri, Budanan ve budanmayan ağaçların karşılaştırılması, Çalıların ,gül ve çit bitkilerinin budanması

Ders Kaynakları KENT AĞAÇLARI, SÜS BİTKİLERİ VE MEYVE AĞAÇLARINDA BAKIM VE BUDAMA ESASLARI
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
80
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 9 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 97
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve budamanın tanımı Ders Tartışmalı Ders
2 Süs Bitkilerinde Bakım işlemleri (sulama, gübreleme, ilaçlama vb.) Ders Tartışmalı Ders
2 Süs Bitkilerinde Bakım işlemleri (sulama, gübreleme, ilaçlama vb.) Ders Tartışmalı Ders
4 Budamanın amaçları Ders Tartışmalı Ders
5 Budamanın fizyolojik esasları Ders Tartışmalı Ders
6 Budama tekniği Ders Tartışmalı Ders
7 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
8 Kış ve yaz budama zamanları Ders Tartışmalı Ders
9 Budamada yaygın olarak kullanılan aletler ve budama türleri Ders Tartışmalı Ders
10 Budanan ve budanmayan ağaçların karşılaştırılması Ders Tartışmalı Ders
11 Çalıların ,gül ve çit bitkilerinin budanması Ders Tartışmalı Ders
12 Topiary Sanatı Ders Tartışmalı Ders
13 Bonsai Sanatı Ders Tartışmalı Ders
14 Genel tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu işlemler sırasında kullanılacak alet ekipmanları tanıyabilmesi, kullanabilmesi ve tamir edebilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bütün yeşil alanlar ve bahçelerde sulama, gübreleme hastalık ve zararlılar ile mücadele edebilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ağaçların yara ve kovuklarını restore edebilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kent içindeki yol ağaçlarının ve park bahçelerdeki ağaçların çalıların budamasını tekniğine uygun olarak yapabilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bu işlemler sırasında kullanılacak alet ekipmanları tanıyabilmesi, kullanabilmesi ve tamir edebilmesi beklenir. 5 5 0 5 0 5 0 0 0 5 0 5 5 0 5
Bütün yeşil alanlar ve bahçelerde sulama, gübreleme hastalık ve zararlılar ile mücadele edebilmesi beklenir. 0 5 5 5 0 0 5 5 0 5 0 0 5 0 0
Ağaçların yara ve kovuklarını restore edebilmesi beklenir. 0 5 0 5 0 5 5 5 0 0 0 0 5 0 0
Kent içindeki yol ağaçlarının ve park bahçelerdeki ağaçların çalıların budamasını tekniğine uygun olarak yapabilmesi beklenir. 0 5 5 5 0 5 5 5 0 0 0 0 5 0 0