EN
  • Anasayfa
  • PYZ226 Kentsel Yeşil Alanlarda Bitkisel Tasarım (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ226 - Kentsel Yeşil Alanlarda Bitkisel Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kentsel Yeşil Alanlarda Bitkisel Tasarım PYZ226 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin kentsel açık ve yeşil alanları analiz etmeleri, değişimleri gözlemleyerek izlemeleri ve değerlendirmeleri için gerekli bilgi, yetenek ve bakış açısının kazandırılmasıdır

Ders İçeriği

Kent ve kentsel yeşil alanlarda bitkisel materyal kullanımı

Ders Kaynakları "Wrede, S. Adams, W.H. 1991. Denatured Visions, The Museum of Modern Art, New York "
Garwin, A. Berens, G. Urban parks and open Space, Urban Land Institute
Sakowicz, H., 1998. Bahçelerin ve Parkların Tarihi, Dost kitabevi
Uludağ, Z., "Cumhuriyet Döneminde Rekreasyon ve Gençlik Parkı örneği" 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 10 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 10 40
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenenlerin anlatımı
2 Kent olgusu, kentleşme, kentlilik kavramları, kentsel alanların nüfus ve yoğunluk değişimi, kentleşme sorunları
3 Kentsel açık-yeşil alanların gelişiminin tarihçesi Ders Tartışmalı Ders
4 Kentsel yeşil alan sistemleri-yeşil kuşak-yeşil kama-yeşil örgün
5 Park kavramı, parkların tarihçesi, park sınıfları ve standartları
6 Park yönetimi ve Ülkemizden ve dünyadan park tasarımı ve yönetimi örnekleri
7 Tematik parklar, Avrupa kentlerinden tematik parklara örnekler Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Botanik bahçesi kavramı-Avrupa kentlerinden botanik bahçelerine örnekler
10 Kent meydanları, yaya bölgeleri, mezarlıklar ve yeşil ilişkisi Ders Tartışmalı Ders
11 Kentsel yeşil alanlarla ilişkili değerler (Kentsel hafıza, kimlik, miras, genius-loci, aidiyet)- Ödev sunumu
12 Kentsel yeşil alanlarla ilgili yasa ve düzenlemeler- Ödev sunumu
13 Rekreasyon sosyolojisindeki değişiklikler-Değişen yaşam biçimleri ve buna bağlı olarak değişen yeşil alan kullanımları- Ödev sunumu Ders Tartışmalı Ders
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kentsel yeşil alanlar ilgili yasal çerçeveyi bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kentsel açık ve yeşil alan sistemlerini, tiplerini sınıflandırabilir ve analiz edebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kentsel peyzajın değişimini gözlemler, izler ve değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kentsel yeşil alanlar ilgili yasal çerçeveyi bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kentsel açık ve yeşil alan sistemlerini, tiplerini sınıflandırabilir ve analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kentsel peyzajın değişimini gözlemler, izler ve değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -