Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentsel Yeşil Alanlarda Bitkisel Tasarım | PYZ226 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kentsel açık ve yeşil alanları analiz etmeleri, değişimleri gözlemleyerek izlemeleri ve değerlendirmeleri için gerekli bilgi, yetenek ve bakış açısının kazandırılmasıdır |
Ders İçeriği |
Kent ve kentsel yeşil alanlarda bitkisel materyal kullanımı |
Ders Kaynakları |
"Wrede, S. Adams, W.H. 1991. Denatured Visions, The Museum of Modern Art, New York "
Garwin, A. Berens, G. Urban parks and open Space, Urban Land Institute Sakowicz, H., 1998. Bahçelerin ve Parkların Tarihi, Dost kitabevi Uludağ, Z., "Cumhuriyet Döneminde Rekreasyon ve Gençlik Parkı örneği" 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 10 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 10 | 40 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenenlerin anlatımı | |
2 | Kent olgusu, kentleşme, kentlilik kavramları, kentsel alanların nüfus ve yoğunluk değişimi, kentleşme sorunları | |
3 | Kentsel açık-yeşil alanların gelişiminin tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Kentsel yeşil alan sistemleri-yeşil kuşak-yeşil kama-yeşil örgün | |
5 | Park kavramı, parkların tarihçesi, park sınıfları ve standartları | |
6 | Park yönetimi ve Ülkemizden ve dünyadan park tasarımı ve yönetimi örnekleri | |
7 | Tematik parklar, Avrupa kentlerinden tematik parklara örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Botanik bahçesi kavramı-Avrupa kentlerinden botanik bahçelerine örnekler | |
10 | Kent meydanları, yaya bölgeleri, mezarlıklar ve yeşil ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Kentsel yeşil alanlarla ilişkili değerler (Kentsel hafıza, kimlik, miras, genius-loci, aidiyet)- Ödev sunumu | |
12 | Kentsel yeşil alanlarla ilgili yasa ve düzenlemeler- Ödev sunumu | |
13 | Rekreasyon sosyolojisindeki değişiklikler-Değişen yaşam biçimleri ve buna bağlı olarak değişen yeşil alan kullanımları- Ödev sunumu | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kentsel yeşil alanlar ilgili yasal çerçeveyi bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kentsel açık ve yeşil alan sistemlerini, tiplerini sınıflandırabilir ve analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kentsel peyzajın değişimini gözlemler, izler ve değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel yeşil alanlar ilgili yasal çerçeveyi bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kentsel açık ve yeşil alan sistemlerini, tiplerini sınıflandırabilir ve analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kentsel peyzajın değişimini gözlemler, izler ve değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |