EN
  • Anasayfa
  • PYZ234 Kaktüs ve Sukkulent Bitkiler (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ234 - Kaktüs ve Sukkulent Bitkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kaktüs ve Sukkulent Bitkiler PYZ234 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AKPINAR
Amaç

Öğrencilerin kaktüs ve sukkulentlerin botanik, fizyolojik, biyokimyasal esaslarını öğrenmelerini, yetiştiriciliğini çoğaltımını, ıslahını bilmelerini ve ekonomik önemini kavrayabilmesini sağlayabilmek

Ders İçeriği

Kaktüs ve etli bitkilerin tanımı, önemli türler, bitkisel, agronomik ve ekolojik özellikler, hastalıklar ve zararlılar, yetiştirme teknikleri, üretim yöntemleri, bakım işlemleri.

Ders Kaynakları Kaktüs ve Sukkulent Bitkiler-Megeb
Kaktüsler ve Diğer Etli (Sukulent) Bitkiler- Nejat Ebcioğlu
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kaktüs ve sukkulent bitki tanımı, sınıflandırması Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
2 Kaktüs ve Sukkulent bitkilerin ekolojik istekleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
3 Kaktüs ve Sukkulent bitkilerden örnekler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
4 Kaktüs ve Sukkulent bitkilerinde üretim teknikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer
5 Sukkulent bitkilerde yaprak çeliği ile üretim örnekleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması
6 Aşı ile kaktüs yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması
7 Sukkulent bitkilerin bakımı Saha / Arazi Çalışması Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması
8 Sukkulent bitkilere örnekler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer
9 Kaktüs ve Sukkulent bitkilerden teraryum örnekleri ve uygulaması Tartışmalı Ders Gösterim Seminer
10 Sukkulent bitkilerin pazarlanması Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması
11 Sedum cinsi sukkulentler Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer
12 Kaktüs ve sukkulent yetiştiriciliğinde hastalık ve zararlılar Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer
13 Kaktüs ve sukkulent örnekleri 1 Tartışmalı Ders Gösterim Seminer
13 Kaktüs ve sukkulent örnekleri 1 Tartışmalı Ders Gösterim Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kaktüs ve sukkulent bitkilerin yetiştiriciliğini bilirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Teraryum gibi ticari ürünler üretebilirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Aşılı kaktüs üretimini gerçekleştirebilirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Kaktüs ve sukkulent bitkileri ayırt edebilir, ekolojik isteklerini bilirler Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kaktüs ve sukkulent bitkilerin yetiştiriciliğini bilirler - - - - - - - - - - - - - - -
Teraryum gibi ticari ürünler üretebilirler - - - - - - - - - - - - - - -
Aşılı kaktüs üretimini gerçekleştirebilirler - - - - - - - - - - - - - - -
Kaktüs ve sukkulent bitkileri ayırt edebilir, ekolojik isteklerini bilirler - - - - - - - - - - - - - - -