Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kaktüs ve Sukkulent Bitkiler | PYZ234 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kaktüs ve sukkulentlerin botanik, fizyolojik, biyokimyasal esaslarını öğrenmelerini, yetiştiriciliğini çoğaltımını, ıslahını bilmelerini ve ekonomik önemini kavrayabilmesini sağlayabilmek |
Ders İçeriği |
Kaktüs ve etli bitkilerin tanımı, önemli türler, bitkisel, agronomik ve ekolojik özellikler, hastalıklar ve zararlılar, yetiştirme teknikleri, üretim yöntemleri, bakım işlemleri. |
Ders Kaynakları |
Kaktüs ve Sukkulent Bitkiler-Megeb
Kaktüsler ve Diğer Etli (Sukulent) Bitkiler- Nejat Ebcioğlu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kaktüs ve sukkulent bitki tanımı, sınıflandırması | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
2 | Kaktüs ve Sukkulent bitkilerin ekolojik istekleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
3 | Kaktüs ve Sukkulent bitkilerden örnekler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
4 | Kaktüs ve Sukkulent bitkilerinde üretim teknikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
5 | Sukkulent bitkilerde yaprak çeliği ile üretim örnekleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması |
6 | Aşı ile kaktüs yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması |
7 | Sukkulent bitkilerin bakımı | Saha / Arazi Çalışması Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
8 | Sukkulent bitkilere örnekler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
9 | Kaktüs ve Sukkulent bitkilerden teraryum örnekleri ve uygulaması | Tartışmalı Ders Gösterim Seminer |
10 | Sukkulent bitkilerin pazarlanması | Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması |
11 | Sedum cinsi sukkulentler | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer |
12 | Kaktüs ve sukkulent yetiştiriciliğinde hastalık ve zararlılar | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer |
13 | Kaktüs ve sukkulent örnekleri 1 | Tartışmalı Ders Gösterim Seminer |
13 | Kaktüs ve sukkulent örnekleri 1 | Tartışmalı Ders Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Piyasa ihtiyaçlarını takip ederler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Piyasa ihtiyaçlarını takip ederler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |