EN
  • Anasayfa
  • PYZ110 Bitki Tanıma II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PYZ110 - Bitki Tanıma II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Tanıma II PYZ110 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Amaç

Bu dersin amacı; peyzaj uygulamalarında kullanılan kapalı tohumlu bitkilerden ağaç, ağaççık ve çalıların botanik ve ekolojik isteklerini, yetişme ortamlarını ve doğal yayılışlarını, alt tür ve çeşitlerini, estetik ve işlevsel özelliklerini, peyzajda kullanım yerleri ve özelliklerini benimseterek doğru kullanımlarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Angiospermlerin (Kapalı tohumlu) genel özellikleri, Bitkilerin morfolojik olarak tanınması, habitus, gövde, çiçek, yaprak gibi kısımlarının anlatılması, Tek çenekli (Liliopsida) ve Çift çenekli (Magnoliopsida) bitki özellikleri, sınıflandırılmaları, karşılaştırılmaları, Dış mekanda kullanılan, kapalı tohumlu önemli park ağaç, ağaççık ve çalılarının (kavak, söğüt, karaağaç, ceviz, huş, ıhlamur, gürgen, kayın, meşe, çınar, gerçek akasya vd.) sistematik bilgileri, dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve peyzaj planlamada değerlendirilme olanakları.

Ders Kaynakları MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. (1998). Dendroloji I-II. İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sunum) 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 16 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 12 1 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma Ders Tartışmalı Ders
2 Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'in genel özellikleri, Angosperm ve Gymnosperm (Açık Tohumlu) arasındaki farklar Ders Tartışmalı Ders
4 Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'lerde bulunan organlardan kök ve gövde hakkında bilgi verilmesi Ders Tartışmalı Ders
6 Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'lerde yaprak, çiçek, tohum ve meyve hakkında bilgi verilmesi
5 Angiosperm (Kapalı Tohumlular)'lerde sürgün, tomurcuk, tomurcuk dizilişleri.
3 Tek çeneklilerin özellikleri, Çift çeneklilerin özellikleri
7 Ara sınav-Salicaceae (Söğütgiller) Familyası, Salix (Söğüt) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
10 Betulaceae (Huşgiller) Familyası, Betula (Huş), Alnus (Kızılağaç) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
9 Juglandaceae (Cevizgiller) Familyası, Carpinus (Gürgen) Cinsi, Corylus (fındık) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
8 Populus (Kavak) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
11 Fagaceae (Kayıngiller) Familyası, Fagus(Kayın) Cinsi, Castanea (Kestane) Cinsi, Quercus (Meşe) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
12 Ulmaceae (Karaağaçgiller) Familyası, Ulmus (Karaağaç) Cinsi, Celtis (Çitlenbik) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
13 Zelkova Cinsi, Platanaceae (Çınargiller) Cinsi, Platanus (Çınar) Cinsi Ders Tartışmalı Ders
14 Genel tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kapalı tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini, yetişme istek ve koşullarını kavrayabilmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Peyzaj uygulamalarında kapalı tohumlu bitkisel materyalin kullanım hedeflerini, önem ve işlevlerini anlayabilmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan kapalı tohumlu ağaç, ağaççık ve çalıları tanıyabilmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kapalı tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini, yetişme istek ve koşullarını kavrayabilmeleri beklenir. 0 5 5 5 0 5 5 5 1 0 1 0 5 1 5
Peyzaj uygulamalarında kapalı tohumlu bitkisel materyalin kullanım hedeflerini, önem ve işlevlerini anlayabilmeleri beklenir. 1 5 5 5 0 5 5 5 0 0 0 1 3 0 4
Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan kapalı tohumlu ağaç, ağaççık ve çalıları tanıyabilmeleri beklenir. 0 5 5 5 1 3 5 5 0 0 0 0 3 0 4