EN
  • Anasayfa
  • PYZ114 Çim Alanlarının Kurulması ve Bakımı (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PYZ114 - Çim Alanlarının Kurulması ve Bakımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çim Alanlarının Kurulması ve Bakımı PYZ114 2 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AKPINAR
Amaç

Futbol, golf ve tenis çim sahaları gibi sportif amaçlı alanlar ile kırsal ve kentsel peyzajda, park ve bahçe tesislerinin çim alan tesisi ve bakımını öğretmek

Ders İçeriği

Buğdaygil, baklagil ve diğer familya çim (yeşil alan) ve erozyon kontrol bitkilerinin morfolojik özellikleri, çim alanlarının tanımı ve estetik, ekolojik özellikleri, serin iklim, sıcak iklim çim türleri ve özellikleri, çim bitkilerinin ekolojik istekleri ekim bakım işlemleri.

Ders Kaynakları AÇIKGÖZ, E. 1994. Çim Alanlar Yapım ve Bakım Tekniği. Çevre Ltd. Şti Yayınları 4, 1. Baskı, Ocak 1994, Ön-Mat A.Ş., Bursa.
UZUN, G. 1992. Peyzaj Mimarlığında Çim ve Spor Alanları Yapımı. Çukurova Üniversitesi Yardımcı Ders Kitabı, No: 20, Adana.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 1 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Buğdaygil çim bitkilerinin genel morfolojik özellikleri; yaşam formu, kök, sap (gövde), yaprak, çiçek topluluğu, tohum.
2 Baklagil ve diğer familya yeşil alan bitkilerinin genel morfolojik özellikleri; yaşam formu, kök, sap (gövde), yaprak ve yaprakçık, kulakçık, çiçek topluluğu, meyve ve tohum.
3 Çim alanlarının tanımı ve üstlendikleri estetik ve ekolojik fonksiyonlar; dayanıklılık ve güçlülük, görünüm, üreme çoğalma ve diğer özellikler. Bireysel ve vejetasyon kalite ölçütleri.
9 Çim bitkileri ekolojisi; İklim faktörleri: ışık, sıcaklık, termoperyodizm, vernalizasyon, fotoperyodizm, kış dormantlığı, don kabarması, çim bitkilerinin su tüketimi, solma,kuraklık, kış kuruması, su göllenmesi. Atmosfer faktörleri. Toprak faktörleri.
12 Çim toprağının serilmesi, gübreleme, toprak fumigasyonu, çim tohumu; tohum karışımları; Kullanım amacına göre çim alan oluşturma (futbol sahası, golf alanı, genel park ve bahçeler, piknik alanları, ağaçlı ve gölgelik alanlar için uygun karışımlar.
7 Bazı baklagil yeşil alan bitkileri; Yonca (Medicago sativa), Alaca taç (Coronilla varia). Saha / Arazi Çalışması
8 Ara sınav-Bazı baklagil yeşil alan bitkileri; Aküçgül (Trifolium repens), Melez üçgül (Trifolium hybridum) Saha / Arazi Çalışması
11 Çim toprağının hazırlanması; alt ve üst toprağın işlenmesi, üst toprağın bellenmesi çapalanması, alt toprağın işlenmesi tesviyesi toprak ıslahında kullanılan maddeler.
10 Çim ekimi, ekim öncesi yabancı ot kontrolü, drenaj, elektrik ve su v.s. şebekelerin döşenmesi.
13 Ekim işlemleri; zamanı, derinliği, şekli, oranı ile ekim sonrası sulama, çimlenme ve sürme, biçim. Çim bitkilerini çoğaltma yöntemleri; parçalanma yoluyla (vejetatif üretim); sülük parçaları ile, köklü bitkiler ile, çim plakaları ile.
14 Bakım işlemleri; biçme, gübreleme, sulama, silindirleme, kumlama, havalandırma, üstten tohumlama, hastalıklarla mücadele, yabancı ot kontrolü. Çim hastalıklarını önleme ve zararlıları ile mücadele yöntemleri.
5 Çim alanlarda kullanılan bazı önemli serin iklim buğdaygil çim bitkileri; Kırmızı yumak (Festuca rubra rubra, Festuca rubra commutata), Kamışsı yumak (Festuca arundinacea), Koyun yumağı (Festuca ovina).
6 Bazı önemli sıcak iklim çim bitkileri Bermuda çimi/köpek dişi ayrığı (Bermudagrass/ Cynodon dactylon), Japon çimi (Zoysia japonica ), Mandaotu (Buchleo dactyloides) Yalancı darı (Paspalum notatum, Paspalum vaginatum), Halıotu Axonopus spp.).
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Buğdaygil, baklagil ve diğer familya çim (yeşil alan) ve erozyon kontrol bitkilerinin morfolojik özelliklerini bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çim alanlarının tanımı ve estetik, ekolojik özelliklerini bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çim bitkilerinin ekolojik istekleri ve ekim bakım işlemlerini bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Serin iklim, sıcak iklim çim türleri ve özelliklerini bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Buğdaygil, baklagil ve diğer familya çim (yeşil alan) ve erozyon kontrol bitkilerinin morfolojik özelliklerini bilmesi beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çim alanlarının tanımı ve estetik, ekolojik özelliklerini bilmesi beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çim bitkilerinin ekolojik istekleri ve ekim bakım işlemlerini bilmesi beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Serin iklim, sıcak iklim çim türleri ve özelliklerini bilmesi beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -