Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Peyzajda Su ve Su Bitkileri Kullanımı | PYZ117 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Peyzaj düzenlemelerinde su ve su kullanımı, su bahçeleri oluşturma ilkelerini, aşamalarını ve su bahçeleri için uygun bitki kullanımını öğretimini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Peyzaj düzenlemelerinde su kullanımı, Su bahçeleri için uygun alan seçimi, Su bahçeleri için kullanıma uygun bitkiler. |
Ders Kaynakları |
EBCİOĞLU, N., 2008, Su Bitkileri, İnkılap Kitap Evi, İstanbul, ISBN: 978-975-10-2696-5.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su ogesinin peyzaj mekanlarinda kullanim amaclari ve kullanim cesitleri | Tartışmalı Ders |
2 | Tarihi surec icerisinde peyzaj alanlarinda su kullanimi- Mezopotamya'da bahçelerde su kullanımı | Tartışmalı Ders |
3 | Suyun Eski Mısırda bahçelerde kullanımı, Eski Roma'da kullanımı, Perslerde suyun bahçelerde kullanımı | Tartışmalı Ders |
4 | Çin ve Japon Bahçelerinde suyun kullanımı | Tartışmalı Ders |
5 | Ortaçağda suyun bahçelerde kullanımı, Rönesans döneminde bahçelerde suyun kullanımı | Tartışmalı Ders |
6 | İslam bahçelerinde, Hint bahçelerinde ve Osmanlı bahçelerinde suyun kullanımı | Tartışmalı Ders |
7 | Su bitkilerinin ekolojik istekleri ve yerine gore su bitkilerinin secimi ile su bitkisi türleri | Tartışmalı Ders |
8 | Su bitkileri ve ozellikleri (suda yuzen ve su içi bitki turleri, bakim ve onlemleri)-Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Su bitkileri ve ozellikleri (suda yuzen ve su içi bitki turleri, bakim ve onlemleri) | Tartışmalı Ders |
10 | Su kıyısı bitkileri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
10 | Su kıyısı bitkileri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
12 | Kıyı Ardı bitkileri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
13 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bir peyzaj alanını inceleyip, değerlendirebilecek araçları kullanabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj planlamada arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj çalışmalarında uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hakim olma becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir peyzaj alanını inceleyip, değerlendirebilecek araçları kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Peyzaj planlamada arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Peyzaj çalışmalarında uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hakim olma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |