EN
  • Anasayfa
  • PYZ121 Mevsimlik Çiçek Yetiştiriciliği (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
PYZ121 - Mevsimlik Çiçek Yetiştiriciliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mevsimlik Çiçek Yetiştiriciliği PYZ121 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencinin mevsimlik çiçekler kavramını içeriğini anlaması, farklı mevsimlik çiçekleri çoğaltabilmesini, yetiştirebilmesini, ıslahını üretimde karşılaşılan sorunları çözebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık mevsimlik çiçeklerin tanıtımı, önemli türleri, üretimleri, dikim zamanları ve dikim teknikleri, çiçeklenme özellikleri, bakımları ve peyzajda kullanım alanları.

Ders Kaynakları Hatipoğlu, A., Gülgün, B., Tek ve Çok Yıllık Mevsimlik Çiçekler.
MEGEP. Mevsimlik Çiçekler Modülleri.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2 Mevsimlik bitkilerinin morfolojik özellikleri
3 Peyzaj uygulama projelerinde mevsimlik bitkilerin seçim kriterleri
4 Peyzaj uygulama projelerinde mevsimlik bitkilerin ekolojik istekleri
5 Mevsimlik bitkilerin vejetatif ve generatif üretim yöntemleri
6 Peyzaj uygulama alanlarında mevsimlik bitkilerin bakım işlemleri
7 Ara sınav-Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı Ders Tartışmalı Ders
8 Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) Ders Tartışmalı Ders
8 Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) Ders Tartışmalı Ders
8 Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) Ders Tartışmalı Ders
8 Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) Ders Tartışmalı Ders
8 Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) Ders Tartışmalı Ders
8 Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) Ders Tartışmalı Ders
14 Genel tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğal bitkilerin önemini kavraması beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeni yetiştiricilik tekniklerini öğrenme, üretime aktarabilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çiçek üretim programını planlayabilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mevsimlik çiçeklerde sorunları çözebilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı tekniklerle çoğaltabilme yapabilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Doğal bitkilerin önemini kavraması beklenir. 0 4 5 2 3 1 4 3 2 4 2 2 4 2 4
Yeni yetiştiricilik tekniklerini öğrenme, üretime aktarabilmesi beklenir. 3 2 4 5 2 2 4 5 4 3 2 4 1 1 5
Çiçek üretim programını planlayabilmesi beklenir. 3 4 2 5 3 3 5 4 3 4 5 5 0 0 5
Mevsimlik çiçeklerde sorunları çözebilmesi beklenir. 1 5 5 5 2 5 5 5 2 2 2 2 5 2 5
Farklı tekniklerle çoğaltabilme yapabilmesi beklenir. 0 5 5 5 0 5 5 5 0 5 0 0 5 0 5