| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mevsimlik Çiçek Yetiştiriciliği | PYZ121 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin mevsimlik çiçekler kavramını içeriğini anlaması, farklı mevsimlik çiçekleri çoğaltabilmesini, yetiştirebilmesini, ıslahını üretimde karşılaşılan sorunları çözebilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Tek yıllık, iki yıllık ve çok yıllık mevsimlik çiçeklerin tanıtımı, önemli türleri, üretimleri, dikim zamanları ve dikim teknikleri, çiçeklenme özellikleri, bakımları ve peyzajda kullanım alanları. |
| Ders Kaynakları |
Hatipoğlu, A., Gülgün, B., Tek ve Çok Yıllık Mevsimlik Çiçekler.
MEGEP. Mevsimlik Çiçekler Modülleri. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | |
| 2 | Mevsimlik bitkilerinin morfolojik özellikleri | |
| 3 | Peyzaj uygulama projelerinde mevsimlik bitkilerin seçim kriterleri | |
| 4 | Peyzaj uygulama projelerinde mevsimlik bitkilerin ekolojik istekleri | |
| 5 | Mevsimlik bitkilerin vejetatif ve generatif üretim yöntemleri | |
| 6 | Peyzaj uygulama alanlarında mevsimlik bitkilerin bakım işlemleri | |
| 7 | Ara sınav-Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Mevsimlik bitki türlerinin tanıtımı (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Doğal bitkilerin önemini kavraması beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yeni yetiştiricilik tekniklerini öğrenme, üretime aktarabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çiçek üretim programını planlayabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mevsimlik çiçeklerde sorunları çözebilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farklı tekniklerle çoğaltabilme yapabilmesi beklenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğal bitkilerin önemini kavraması beklenir. | 0 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | ;
| Yeni yetiştiricilik tekniklerini öğrenme, üretime aktarabilmesi beklenir. | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | ;
| Çiçek üretim programını planlayabilmesi beklenir. | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | ;
| Mevsimlik çiçeklerde sorunları çözebilmesi beklenir. | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | ;
| Farklı tekniklerle çoğaltabilme yapabilmesi beklenir. | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 1,4 | 4 | 4,2 | 4,4 | 2 | 3,2 | 4,6 | 4,4 | 2,2 | 3,6 | 2,2 | 2,6 | 3 | 1 | 4,8 |