Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sulama Sistemleri | PYZ211 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sulama yöntemlerini gözden geçirmek, toprak-bitki-su ilişkisini ele almak, sulama sistemini ve sistemin elemanlarını, çalışma sistemini ve bakımını tanıtmak |
Ders İçeriği |
Sulamayı etkileyen öğeler, sulama suyu, toprak-su-bitki ilişkisi, sulama tipleri, sulamada kullanılan malzemeler, yağmurlama, damlama, yeraltı damlama sulama sistemlerii, sulama sisteminin kışa hazırlanması, sulamada drenaj ve iş güvenliği. |
Ders Kaynakları |
SEÇKİN, ÖB, ÇELİK, HE, 2003: Sulamaya Giriş, İÜ Orman Fakültesi Yayını, ISBN 975-404-689-1 SEÇKİN, ÖB, 2003: Peyzaj Uygulama Tekniği, İÜ Orman Fakültesi Yayını, ISBN 975-404-507-0 İnternet: sulama, irrigation
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sulama hakkında genel tanımlar | Tartışmalı Ders |
2 | Sulama yöntemleri, yöntemlerin seçimine ilişkin etkenler | Tartışmalı Ders |
3 | Geleneksel sulama yöntemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Sulamayı etkileyen öğeler | Tartışmalı Ders |
5 | Sulama suyu, toprak-su-bitki ilişkisi | Tartışmalı Ders |
6 | Yağmurlama sulama, sprinklerler | Tartışmalı Ders |
7 | Borular ve ek parçalar | Tartışmalı Ders |
8 | Vanalar ve kablolar-Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Kontrolörler | Tartışmalı Ders |
10 | Pompalar | Tartışmalı Ders |
11 | Filtreler, sulama sisteminin kışa hazırlanması | Tartışmalı Ders |
12 | Damlama ve yeraltı damlama sulama | Tartışmalı Ders |
13 | Sulamada drenaj | Tartışmalı Ders |
14 | Sulamada iş güvenliği-Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geleneksel ve modern sulama yöntemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sulama suyunun önemini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toprak-su-bitki arasındaki ilişkileri açıklayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suyun etkin ve uygun kullanımı hakkında bilgi sahibidir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sulama malzemelerini tanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel ve modern sulama yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sulama suyunun önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Toprak-su-bitki arasındaki ilişkileri açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Suyun etkin ve uygun kullanımı hakkında bilgi sahibidir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sulama malzemelerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |