EN
  • Anasayfa
  • PYZ215 Kesme Çiçek Yetiştiriciliği (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ215 - Kesme Çiçek Yetiştiriciliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kesme Çiçek Yetiştiriciliği PYZ215 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Amaç

Ticari değeri olan ve serada en çok yetiştirilen kesme çiçek türleri ile bunların üretim yöntemlerinin tanıtımı, kesme çiçek türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri, dikimden hasada kadar uygulanan tüm kültürel işlemleri teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.

Ders İçeriği

Türkiye’de ve Dünya’da kesme çiçek sektörünün durumu, Kesme çiçeklerin tanımı ve sınıflandırılması, kesme çiçekçilik için uygun olan süs bitkilerinin tanıtımı, ekolojik istekleri, üretim teknikleri.

Ders Kaynakları MEGEP. Kesme Çiçek Süs Bitkileri Modülü.
Tanrıverdi, F. 1993. Çiçek Üretim Tekniği / Sera ve Açık Alanlarda Saksı, Kesme ve Bahçe Çiçeği Yetiştirme İlkeleri, İnkılap Yayınları, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 15
Toplam 45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %55
Toplam %55
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %55
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2 Kesme çiçeklerin tanımı ve sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders
3 Türkiye'de ve Dünya’da kesme çiçek yetiştiriciliğinin durumu
5 Generatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler
5 Generatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler
8 Soğanla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav
8 Soğanla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
10 Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
10 Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
10 Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
10 Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
10 Vejetatif yolla çoğaltılan kesme çiçekler Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Tekrar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kesme çiçeklerin üretim yöntemlerini bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kesme çiçekleri tanıması beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kesme çiçeklerinin tanımını ve sınıflandırılmasını bilmesi beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kesme çiçeklerin üretim yöntemlerini bilmesi beklenir. 0 4 2 4 0 3 4 5 2 1 0 0 3 1 5
Kesme çiçekleri tanıması beklenir. 0 5 2 5 0 0 3 5 2 1 0 0 3 1 5
Kesme çiçeklerinin tanımını ve sınıflandırılmasını bilmesi beklenir. 0 5 5 5 0 5 0 5 0 2 0 0 3 3 5