Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | PYZ217 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Amaç |
Dersin amacı tıbbi ve aromatik bitkilerin Dünya ve Türkiye’de önemini kavramak, Dünya ve Türkiye ticaretinde yerini ortaya koymak, bu gruba giren bitkileri tanıtmak, genel yetiştirme tekniklerini öğretmek olarak tanımlanabilir. |
Ders İçeriği |
Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel özellikleri, Dünya ve Türkiye tarımında tıbbi ve aromatik bitkilerin önemi, tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik istekleri ve genel yetiştirme teknikleri, tıbbi ve aromatik bitkilerin kurutma ve depolama tekniklerini içerir. |
Ders Kaynakları |
MEGEP yayınları
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tanımı, kullanım amaçları, kullanım şekilleri, bitkilere ikili isimlendirme sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Yetiştiriciliğinin faydaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Drogun tanımı, drog elde etme yöntemleri, sabit ve uçucu yağlar, sabit ve uçucu yağ elde etme yöntemleri | |
3 | Yaprağından yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkiler | |
9 | Tohumundan yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkiler | |
5 | Çiçeğinden yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkiler | |
7 | Tıbbi bitki yetiştiriciliği | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
8 | Tıbbi bitkilerin bakım işlemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
9 | Tıbbi bitkilerin ekolojik isteklerinden klimatik faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerinde hasat ve kurutma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
11 | Tıbbi bitkilerin ticareti | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
12 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Generatif Üretim Teknikleri (tohumla üretim) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
13 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Vejetatif Üretim Teknikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
14 | Bilecik ilinde yetişen tıbbi ve aromatik bitkiler ve önemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilecik ilinde yer alan tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında bilgi sahibidir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Meyvesinden yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır ve yetiştirme koşullarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Tohumundan yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır ve yetiştirme koşullarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Çiçeğinden yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkilerini tanır ve yetişme koşullarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yaprağından yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır ve yetiştirme koşullarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilecik ilinde yer alan tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında bilgi sahibidir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Meyvesinden yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır ve yetiştirme koşullarını bilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tohumundan yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır ve yetiştirme koşullarını bilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Çiçeğinden yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkilerini tanır ve yetişme koşullarını bilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Yaprağından yararlanılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır ve yetiştirme koşullarını bilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3,8 | 5 | 5 | 3,8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |