Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yer Örtücü Bitkiler ve Peyzajda Kullanımı | PYZ218 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Amaç |
Peyzaj mimarlığında yer örtücü bitkilerin önemi ve kullanımları, önemli yer örtücü bitki türleri ve özelliklerinin verilmesi |
Ders İçeriği |
Yerörtücü bitkilerin tanımı ve peyzaj mimarlığındaki önemi, Yerörtücü bitkilerin peyzajda kullanım alanları, Yerörtücü bitkilerin dikim, üretim ve bakım teknikleri, Süs graminelerine ait cins ve tür yerörtücülerin tanıtılması |
Ders Kaynakları |
Perçin, H., Çim Alanlar ve Yer Örtücüler. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Basılmamış ders notu Yaltırık, F., Efe A., Otsu Bitkiler Sistematiği. İÜ. Orman Fak. Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yerörtücü bitkilerin tanımı ve peyzaj mimarlığındaki önemi | Tartışmalı Ders |
2 | Yerörtücü bitkilerin peyzajda kullanım alanları | Tartışmalı Ders |
3 | Yerörtücü bitkilerin dikim, üretim ve bakım teknikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Achillea, ajuga, aptenia, arabis, arctotis cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
5 | Armeria, Aubritea, anthemis, Acantholimon cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
6 | Calluna, carpobrotus, cerastium, campanula, cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
7 | Convallaria, epimedium, erica cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
8 | Ders tekrarı- ARA SINAV | Tartışmalı Ders |
9 | Gentiana, helianthemum, iberis cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
10 | Lampranthus, lavandula, lysimachia, malva, cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
11 | Nepeta, pachysandra, passiflora, mentha, cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
12 | Santolina, saxifraga, potentilla, polygonum cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
13 | Veronica, vinca, sedum, cinsi yerörtücülerin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
14 | Süs graminelerine ait cins ve tür yerörtücülerin tanıtılması-Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yer örtücü bitki kavramını öğrenebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler Peyzaj mimarlığında yerörtücü biktilerin önemini anlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yerörtücü bitkilerin peyzajda kullanımlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yer örtücü bitki kavramını öğrenebilir | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 3 | ;
Öğrenciler Peyzaj mimarlığında yerörtücü biktilerin önemini anlayabilir | 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | ;
Yerörtücü bitkilerin peyzajda kullanımlarını öğrenir. | 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | ;
Ortalama Değer | 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2,67 | 3,67 | 4,33 | 1 | 3,67 | 4 | 1 | 5 | 1 | 4,33 |