Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arazi Düzenleme | PYZ219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Arazinin topoğrafik yapısını, eğim, kazı, dolgu hesaplarını ve alan plastiğinde estetik ve fonksiyonel yaklaşımları öğretmek ve peyzaj projelerinde uygulayabilmek |
Ders İçeriği |
Toprakların mühendislik açısından özellikleri ve sınıflandırılması, alan plastiği ve alan formu, eş yükselti eğrileri ve anlamları, plan üzerinde alan, mesafe, eğim, kazı dolgu hesapları |
Ders Kaynakları |
ALTUNKASA, M.F. YIL. ESER ADI. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 123, Ders Kitapları Yayın No:A-36, Adana. Seçkin, Ö. B., 2003. Peyzaj Uygulama Tekniği, İÜ Yayın No. 4105, Orman Fakültesi Yayın No. 453, ISBN 975-404-507-0, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arazi düzeleme çalışmalarını tanımı ve kapsamı, arazi düzenlemelerinde estetik ve fonksiyonellik | Ders |
2 | Arazi düzenleme çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken ana toprak özellikleri. Toprakların sınıflandırılması, toprak tekstürü | Ders |
3 | Organik, killi, kumlu, çakıllı toprakların yapısal özelliklerinin tablo üzerinde incelenmesi | Ders |
4 | Eş yükselti eğrileri ve anlamları. Topografik haritalar; eğim ve bakı haritaları | Ders |
5 | Ölçek ve eğim; eğim hesapları, harita üzerinde uzaklık hesabı | Ders |
6 | Kazı dolgu çalışmaları; bina, yol, spor alanları ve teraslar için | Ders |
7 | Drenaj çalışmaları; bina, yol , spor alanları ve teraslar için | Ders |
8 | Kazı dolgu ve drenaj sistemlerinin harita üzerinde ve planlarda gösterilmesi-Ara Sınav | Ders |
9 | Metraj | Ders |
10 | Arazinin yapısal ve bitkisel uygulama için hazırlığı. Arazinin üç boyutlu şekillendirilmesi. Arazi düzenleme çalışmalarının amaçları. Uygulamalar sonucunda ortaya çıkabilecek olası sorunlar | Ders |
11 | Kazı dolgu ve alan hesapları; planimetre ile, üçgenlere ayırma yöntemi ile, koordinatlara ayırma yöntemi ile alan hesabı ve şekillerle gösterilmesi | Ders |
11 | Kazı dolgu ve alan hesapları; planimetre ile, üçgenlere ayırma yöntemi ile, koordinatlara ayırma yöntemi ile alan hesabı ve şekillerle gösterilmesi | Ders |
13 | Kazı dolgu hesaplanması; Borrow pit yöntemi ile hesaplama | Ders |
14 | Kazı dolgu hesaplanması; Borrow pit yöntemi ile hesaplama-Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprakların mühendislik açısından özelliklerini ve sınıflandırılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alan plastiğinde estetik ve fonksiyonel yaklaşımları, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eşyükselti eğrileri ve anlamları konusunda bilgi sahibi olduğundan; harita, imar planı, plankot, halihazır proje ve planları okuyabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu planlar üzerinde eğim, kazı, dolgu hesapları yapabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
bu planlar üzerinde alan plastiği çalışmaları ile yeni projeler tasarlayabilir, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprakların mühendislik açısından özelliklerini ve sınıflandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alan plastiğinde estetik ve fonksiyonel yaklaşımları, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eşyükselti eğrileri ve anlamları konusunda bilgi sahibi olduğundan; harita, imar planı, plankot, halihazır proje ve planları okuyabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu planlar üzerinde eğim, kazı, dolgu hesapları yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
bu planlar üzerinde alan plastiği çalışmaları ile yeni projeler tasarlayabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |