Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fidanlık Tesisi ve Yönetimi | PYZ221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Fidanlık kavramı, fidanlık ve seraların sınıflandırılması, fidanlıkta yer seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, fidanlık ve seralarda uygulanan metodlar hakkında bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Fidanlık ve seraların tanımı, sınıflandırılması, yer seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, repikaj, uygulama yöntemleri, havalandırma ve soğütma sistemleri hakkında bilgiler verilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Ürgenç, S., 1992. Ağaç ve Süs Bitkileri Fidanlık ve Yetiştirme Tekniği. Üniversite Yayın No: 3676, Fakülte Yayın No: 418, ISBN 975-404-253-5, İstanbul Üniversitesi Basımevi ve Film Merkezi, İstanbul
Aslanboğa ,İ., 2002, Odunsu Bitkilerle Bitkilendirmenin İşleve Uygun Tasarımının, Uygulanmasının ve Bakımının Planlaması İlkeleri, Orman Bakanlığı Ege Ormancılık Araştırma Enstitüsü, İzmir |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fidanlık kavramı, Ülkemizde Fidanlığın tarihçesi, Özel ve Kamu kurum Fidanlıkları hakkında bilgiler verilmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Fidanlıkları Sınıflandırılması, Sahiplik açısından fidanlıklar, Fonksiyonları açısından faidanlıklar, Üretim sistemleri açısından fidanlıklar ve Üretilen fidan materyalinin tipleri açısından fidanlıklar | |
3 | Sera tanımı ve Seraların sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
4 | Fidanlık ve Sera İşletmeciliğinde yer seçimi, mevki özellikleri, makro ve mikro iklim koşulları | Tartışmalı Ders |
5 | Toprak koşulları, Fidanlığın su ihtiyacı, ekonomik koşullar | Tartışmalı Ders |
6 | Fidanlık kuruluş planı | Tartışmalı Ders |
7 | Açık saha Fidanlık işletmelerinde İç Plan | Tartışmalı Ders |
8 | Örtü Altı İşletmeciliğinde yer seçimi, doğal koşullar, ekonomik koşullar-Ara Sınav | |
9 | Sera işletmelerinde kuruluş planı | Tartışmalı Ders |
10 | Fidanlıklarda sahanı drenajı, Sahayı koruma önlemleri | Tartışmalı Ders |
11 | Sulama Tesisleri | Tartışmalı Ders |
12 | Seralarda havalandırma Sistemleri, Soğutma Sistemleri | Tartışmalı Ders |
12 | Seralarda havalandırma Sistemleri, Soğutma Sistemleri | Tartışmalı Ders |
14 | Fidanlıklarda ekim yerinin seçilmesi ve hazırlanması ile ekim metodları-Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Planlaması yapılmış alanlarda ortaya çıkan onarım çalışmalarını öğrenebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Planlaması yapılmamış alanlarda doğal ve yapay yollar sonucu gereksinim duyulan onarım çalışmalarını öğrenebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj onarım yöntemlerini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peyzaj alanlarında genel bitkilendirme tekniklerini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ağaç, ağaççık, çalı ve otsu bitkilerde özel dikim tekniklerini öğrenebilmeöğrenebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Planlaması yapılmış alanlarda ortaya çıkan onarım çalışmalarını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Planlaması yapılmamış alanlarda doğal ve yapay yollar sonucu gereksinim duyulan onarım çalışmalarını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj onarım yöntemlerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj alanlarında genel bitkilendirme tekniklerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ağaç, ağaççık, çalı ve otsu bitkilerde özel dikim tekniklerini öğrenebilmeöğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |