EN
  • Anasayfa
  • PYZ231 Doğal Soğanlı Bitkiler (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PYZ231 - Doğal Soğanlı Bitkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Doğal Soğanlı Bitkiler PYZ231 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Damla YÜKSEL
Ders Veren
Amaç

Ülkemiz florasında bulunan, peyzaj planlamada kullanılan önemli soğanlı, yumrulu, rizomlu bitkilerin tanıtılması, bitkisel özelliklerinin ve üretim tekniklerinin verilmesi

Ders İçeriği

Soğanlı bitkilerin tanımı ve tanıtılması, sınıflandırılması, botanik özellikleri, iklim ve toprak istekleri, kullanım alanları, Türkiye’nin doğal soğanlı bitki varlığı, politikası, yönetmelikler, Doğal soğanlı bitkilerin ülke ticaretindeki yeri, endemik tür tanımı ve Türkiye’de bulunan endemik ve endemik olmayan doğal soğanlı bitki türlerinin sistematik bilgileri, ekolojik istekleri, yetiştirilme yöntemleri.

Ders Kaynakları Aksu, E., Erken, K. Ve Kaya, E. 2002. İhracatı Yapılan Doğal Çiçek Soğanları. TAV Yayınları.
Geofitler. 2002. Zencirkıran, M. Uludağ Rotary Derneği Yayınları.
MEGEP. Peyzaj Modülleri.
TÜİK Güncel verileri.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 2 2 4
Final Final 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 92
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma
2 Geofit olarak isimlendirilen doğal soğanlı, yumrulu ve rizomlu bitkilerin Türkiye ve Dünya üzerindeki yayılma alanları ve morfolojik ve fizyolojik yönden incelenmesi
3 Geofitlerde uygulanan genel çoğaltma yöntemleri ve bunların uygulama örnekleri Ders Tartışmalı Ders
4 Türkiye’de geofit ihracatının tarihçesi, bugünkü durumu ve geleceği ve ihracattaki yeri Ders Tartışmalı Ders
5 Ülkemiz florası Geofitlerinin familyalara göre dağılımları geofit türlerinin sınıflandırılması, bölgelere göre türlerin yayılma alanları
6 Allium, Anemone, Arum cinslerinin tanınması, ekolojik istekleri, üretim teknikleri ve peyzajda kullanımları
7 Colchicum, Cyclamen, Dracunculus cinslerinin tanınması, ekolojik istekleri, üretim teknikleri ve peyzajda kullanımları Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav
9 Eranthis, Fritillaria ve Galanthus cinslerinin tanınması, ekolojik istekleri, üretim teknikleri ve peyzajda kullanımları Ders Tartışmalı Ders
10 Geranium, Gladiolus ve Leucojum cinslerinin tanınması, ekolojik istekleri, üretim teknikleri ve peyzajda kullanımları Ders Tartışmalı Ders
11 Lilium, Muscari, Ornithogalum cinslerinin tanınması, ekolojik istekleri, üretim teknikleri ve peyzajda kullanımları
12 Oxalis, Scilla, Sternbergia ve Urginea cinslerinin tanınması, ekolojik istekleri, üretim teknikleri ve peyzajda kullanımları
13 Geofit türlerinde soğan sökümü sonrasında yapılan tasnif, paketleme, depolama ve taşıma işlemleri Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Önemli doğal soğanlı bitkilerin üretim yöntemlerini öğrenebilmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Önemli doğal soğanlı bitkilerin botanik özelliklerini ve peyzajda kullanımlarını öğrenebilmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğal soğanlı bitkilerin ekolojik isteklerini, yayılma alanlarını kavramaları beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İhracatı yapılan önemli soğanlı bitkileri öğrenmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ülkemiz florasının zengin bitki çeşitliliğini kavrayabilmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Önemli doğal soğanlı bitkilerin üretim yöntemlerini öğrenebilmeleri beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Önemli doğal soğanlı bitkilerin botanik özelliklerini ve peyzajda kullanımlarını öğrenebilmeleri beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Doğal soğanlı bitkilerin ekolojik isteklerini, yayılma alanlarını kavramaları beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
İhracatı yapılan önemli soğanlı bitkileri öğrenmeleri beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Ülkemiz florasının zengin bitki çeşitliliğini kavrayabilmeleri beklenir. - - - - - - - - - - - - - - -