EN
  • Anasayfa
  • MET234 Deney Tasarımı (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MET234 - Deney Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Deney Tasarımı MET234 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin deney tasarımının temel kavram ve ilkelerini, tasarım çeşitlerini, varyans analizi ve deneme ortalamaları arası çoklu karşılaştırma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Deney tasarımının temel kavram ve ilkeleri , Rastgele Deney Tasarımı,Tek yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu,Tek yönlü varyans analizi modelinin varsayımlarının incelenmesi ve artık analizi,Deneme ortalamaları arasındaki anlamlı farklar için çoklu karşılaştırma yöntemleri, İki yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu,Faktöriyel Tasarımlar,Üç yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu,2k Tasarımları

Ders Kaynakları 1.Şenoğlu B, and Acıtaş, Ş. İstatistiksel Deney Tasarımı Sabit Etkili Modeller. Nobel Yayın Dağıtım, 2010
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 3 30
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Final Final 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 108
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Deney tasarımının temel kavram ve ilkeleri
2 Tamamen Rastgele Deney Tasarımı Ders
3 Tek yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu Tartışmalı Ders
4 Tek yönlü varyans analizi modelinin varsayımlarının incelenmesi ve artık analizi
5 Deneme ortalamaları arasındaki anlamlı farklar için çoklu karşılaştırma yöntemleri,
6 Tamamlanmış Rastgele Bloklar Tasarımı
7 İki yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu
8 İki yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu, Ara sınav Ders Problem Çözme
9 Latin Kareler Tasarımı
10 Greko Latin Kareler Tasarımı
11 Faktöriyel Tasarımlar
12 Üç yönlü varyans analizi modeli ve ANOVA tablosu
13 a*b ve a*b*c Faktöriyel Tasarımları
14 2k Tasarımları, Final Sınavı Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deney tasarımının temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
ANOVA ortalamaları arasında çoklu karşılaştırmalar yapabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tamamlanmış rasgele bloklar tasarımını uygulayabilme, İki yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Tek yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tamamen rastgele deney tasarımını uygulayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Deney tasarımının temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
ANOVA ortalamaları arasında çoklu karşılaştırmalar yapabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Tamamlanmış rasgele bloklar tasarımını uygulayabilme, İki yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Tek yönlü varyans analizi modelini kurup ANOVA tablosunu hesaplayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Tamamen rastgele deney tasarımını uygulayabilme - - - - - - - - - - - - - - -