EN
  • Anasayfa
  • MET104 Cevher Hazırlama (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MET104 - Cevher Hazırlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cevher Hazırlama MET104 2 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ
Amaç

Cevher hazırlamanın tanımı, tarihçesi ve öneminin öğretilmesi Cevher hazırlamada temel kavramların öğretilmesi Boyut küçültmede temel kavramlar, kanunlar ve kullanılan cihazların öğretilmesi Klasifikayonun tanımı ve kullanılan cihazların öğretilmesi Cevher hazırlama devrelerinin öğretilmesi

Ders İçeriği

Cevher hazırlamanın tanımı, tarihi ve cevher hazırlamayı gerektiren nedenler Numune alma, numune azaltma, hesaplamalar,stoklama,harmanlama Boyut küçültmenin tanımı, amaçları, boyut küçültme oranı,kırma kanunları Kırma işlemi tanımları ve kırıcıların sınıflandırılması,primer kırıcılar Sekonder ve tersiyer kırıcılar Eleme ve Kırma devreleri,Öğütmenin tanımı ve öğütme hesaplamaları Öğütme cihazları , Klasifikasyon işlemi ve cihazların tanımı Klasifikasyon performansı ve öğütme değirmen tasarımı ,Cevher hazırlama devre tasarımı

Ders Kaynakları Ders notları Cevher Hazırlama, Necati Yıldızı
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 3 18
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Cevher hazırlamanın tanımı, tarihi ve cevher hazırlamayı gerektiren nedenler Ders
2 Numune alma, numune azaltma, hesaplamalar,stoklama,harmanlama
4 Boyut küçültmenin tanımı, amaçları, boyut küçültme oranı,kırma kanunları
4 Boyut küçültmenin tanımı, amaçları, boyut küçültme oranı,kırma kanunları
5 Kırma işlemi tanımları ve kırıcıların sınıflandırılması,primer kırıcılar Ders
6 Sekonder ve tersiyer kırıcılar Ders
7 Eleme ve Kırma devreleri
8 Ara sınav, Eleme ve Kırma devreleri Ders Problem Çözme
9 Öğütmenin tanımı ve öğütme hesaplamalar Ders
10 Öğütme cihazları Ders
11 Klasifikasyon işlemi ve cihazların tanımı Tartışmalı Ders
12 Klasifikasyon performansı ve öğütme değirmen tasarımı Ders
13 Cevher hazırlama devre tasarımı
14 Genel özet ve uygulama çalışmaları, Final sınavı Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğru numune almayı tanımlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Cevher hazırlama ile ilgili temel kavramları tanımlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Boyut küçültme cihazlarını tanımlar Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tane boyut ve elek-metal dengesi dağılımlarını hazırlar Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klasifikasyon cihazlarını tanımlar ve performansını belirler Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Doğru numune almayı tanımlar 0 5 5 4 3 0 5 4 0 4 5 0 0 0 0
Cevher hazırlama ile ilgili temel kavramları tanımlar 2 5 5 5 4 0 5 4 0 4 5 0 0 0 0
Boyut küçültme cihazlarını tanımlar 0 5 5 4 3 0 5 4 0 4 5 0 0 0 0
Tane boyut ve elek-metal dengesi dağılımlarını hazırlar 0 5 5 4 3 0 5 4 0 4 5 0 0 0 0
Klasifikasyon cihazlarını tanımlar ve performansını belirler 0 5 5 4 3 - 5 4 0 4 5 0 0 0 0