EN
  • Anasayfa
  • MET123 Seramik Teknolojisi (2022 - 2023 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MET123 - Seramik Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Teknolojisi MET123 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze, Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar UYAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Pınar UYAN
Amaç

Seramik malzemeler ve sınıflandırılmasını öğrenmek Seramik malzemelerin kristal yapıları hakkında bilgi sahibi olmak Seramik malzemelerin üretimini ve üretim yöntemlerini kavramak, Geleneksel ve ileri teknoloji seramikleri hakkında bilgi sahibi olmak, Refrakter malzemeler ve Cam yapısı ve özellikleri hakkında bilgilenmek, Seramik sırlarının hazırlanması ve sır formulasyonu hakkında bilgi sahibi olmak. Seramik malzemelerin özellikleri ve endüstride uygulanan testler hakkında bilgilenmek.

Ders İçeriği

Seramik malzemelere giriş, tarihçesi ve sınıflandırılması Seramik malzemelerin kristal yapıları, Seramik hammaddeler, Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri(Seramik karo sağlık gereci ve porselen) Seramiklerin kurutulması sinterlenmesi, Seramik malzemelerin faz diyagramları, Seramik sırları, Cam hazırlama ve camların özellikleri, refrakter malzemeler, Teknik seramikler, Seramiklere uygulanan testler ve özellikleri

Ders Kaynakları GÜNCEL MAKALELER
• Ring, T. A., "Fundamentals of Ceramic Powder Processing and Synthesis", Academic Press, San Diego (1996).
• Reed, J. S., ”Principles of Ceramic Processing” John Wiley&Sons, New York (1995).
• D. W. Richerson, "Modern Ceramic Engineering," Second Edition, Marcel Dekker Inc., (1992).
• W.D. Kingery, H.K. Bowen, and D.R. Uhlmann, “Introduction To Ceramics”, John Wiley and Sons, 1976.
• Rahaman, M. N., "Ceramic Processing and Sintering", Marcel Dekker Inc. (1995).
7.Sanayi madenleri,Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000 8.Seramik Astarları,Zehra Çobanlı,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
1.Ders notları, internet 2.)Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D.Callister(Çev.Kenan Genel), Nobel Yayın Dağıtım, 2013. 3. Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
6.Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972
4.Seramik Teknolojisi ve Uygulaması,H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, Söyüt 1988. 5.Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
7.Sanayi madenleri,Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000 8.Seramik Astarları,Zehra Çobanlı,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
1.Ders notları, internet 2.)Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D.Callister(Çev.Kenan Genel), Nobel Yayın Dağıtım, 2013. 3. Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
6.Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972
4.Seramik Teknolojisi ve Uygulaması,H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, Söyüt 1988. 5.Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Toplam İş Yükü (Saat) 108
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik malzemelere giriş, tarihçesi ve sınıflandırılması Ders
2 Seramik malzemelerin kristal yapıları ve faz diyagramları Ders
3 Seramik hammaddeler Ders
4 Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri (kaplama malzemeleri-karo) Ders
5 Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri (seramik sağlık gereci) Ders
6 Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri (sofra eşyası-porselen ve teknik seramik) Ders
7 Seramiklerin kurutulması ve sinterlenmesi olayı Ders
8 Ara Sınavlar, ders konularının tekrarı Tartışmalı Ders
9 Seramik Sırlar Ders
10 Cam hazırlama ve camların özellikleri Ders
11 Teknik seramikler ve refrakterler Ders
11 Teknik seramikler ve refrakterler Ders
13 Seramiklerin özellikleri ve endüstride uygulanan testler Ders
14 Ödev ve öğrenci ders sunumları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramiklere uygulanan testler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar, uygular ve sonuçları değerlendirirler.
Seramik hammaddeler, özellikleri ve kullanım nedenleri hakkında bilir. Seramiklerin şekillendirme yöntemleri konusunda bilir ve uygular. Seramik cam ve sır türleri, özellikleri ve uygulamalarını bilirler. Teknik seramikler ve refrakter malzemelerin kullanım alaları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Seramiklere uygulanan ısıl işlemler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Seramiklerin kristal yapıları ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
Seramikleri sınıflandırarak, üretim teknolojileri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
Seramiklere uygulanan testler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar, uygular ve sonuçları değerlendirirler.
Seramik hammaddeler, özellikleri ve kullanım nedenleri hakkında bilir. Seramiklerin şekillendirme yöntemleri konusunda bilir ve uygular. Seramik cam ve sır türleri, özellikleri ve uygulamalarını bilirler. Teknik seramikler ve refrakter malzemelerin kullanım alaları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Seramiklere uygulanan ısıl işlemler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Seramiklerin kristal yapıları ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
Seramikleri sınıflandırarak, üretim teknolojileri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramiklere uygulanan testler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar, uygular ve sonuçları değerlendirirler. - - - - - - - - - 5 - - - - -
Seramik hammaddeler, özellikleri ve kullanım nedenleri hakkında bilir. Seramiklerin şekillendirme yöntemleri konusunda bilir ve uygular. Seramik cam ve sır türleri, özellikleri ve uygulamalarını bilirler. Teknik seramikler ve refrakter malzemelerin kullanım alaları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - - - - 5 - - - - - - 5 -
Seramiklere uygulanan ısıl işlemler hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramiklerin kristal yapıları ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramikleri sınıflandırarak, üretim teknolojileri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olurlar. - - - 5 - - - - - - - - - - -
Seramiklere uygulanan testler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar, uygular ve sonuçları değerlendirirler. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik hammaddeler, özellikleri ve kullanım nedenleri hakkında bilir. Seramiklerin şekillendirme yöntemleri konusunda bilir ve uygular. Seramik cam ve sır türleri, özellikleri ve uygulamalarını bilirler. Teknik seramikler ve refrakter malzemelerin kullanım alaları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - 5 - - - -
Seramiklere uygulanan ısıl işlemler hakkında bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramiklerin kristal yapıları ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramikleri sınıflandırarak, üretim teknolojileri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olurlar. - - - - - 5 - - - - - - - - -