EN
  • Anasayfa
  • MET252 Kaplama Teknolojisi (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MET252 - Kaplama Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kaplama Teknolojisi MET252 3 4 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN
Amaç

Metalurji ve araştırmalarında yaygın olarak kullanılan yüzey kaplama tekniklerini tanıtmak, bu tekniklerin gerekli olduğu uygulamaları, uygulanma şekillerini ve verilerin nasıl değerlendirileceğini öğretmek.

Ders İçeriği

Yüzey Kaplama Özellikleri ve İlgili Kavramlar, Yüzey Tekniklerini (Isıl İşlem, Termokimyasal, Elektrolitik, Termal, Buhar Biriktirme Yöntemi, Yüzey Modifikasyon Tekniklerinin Karşılaştırılması, Yüzey Tekniklerinin Seçimi, Yöntemlerin Performans ve Uygulama Çıktılarının Verilmesi

Ders Kaynakları • Lech Pawlowski, The Science and Eng. of Thermal Spray Coatings, John Wiley-Sons, 1995 • Engineering Thin Films and Nanostructures with İon Bieams, Ed. Emile Knystautas, Taylor-Francis, 2005
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 4 8
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüzey Kaplama Teknolojisine Giriş Ders
2 Yüzey Mühendisliğinde Önemli Kavramlar, Yüzey Tanımı Ders
3 Yüzey işlemlerinin sınıflandırılması Ders
4 Isıl İşlem Yüzey Modifikasyonu
5 Termokimyasal yüzey modifikasyonları
6 Termal Sprey Kaplama Teknolojisi
7 Elektrolitik Kaplama Prosesler
8 Kimyasal buhar biriktirme
9 Fiziksel buhar biriktirme
10 İnce film uygulamaları Ders
11 Lazer yüzey işlemleri Ders
12 Yüzey Modifikasyon Tekniklerinin Karşılaştırılması Ders
13 Kaplama yöntemi seçim kriterleri Ders
14 Kaplamaların uygulanması ve performansı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yüzey kavramını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yüzeylerin malzeme ömrünü arttırmada önemini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yüzey özelliklerini geliştirici teknikleri analiz eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Teknolojilerin kullanım sahalarına yönelik seçim yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yüzey işlemlerinin kullanım yerine göre seçimini yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yüzey kavramını öğrenir. 2 2 3 4 4 3 4 4 4 3 2 5 4 5 4
Yüzeylerin malzeme ömrünü arttırmada önemini bilir. 2 2 3 4 5 3 3 4 4 4 3 3 3 5 3
Yüzey özelliklerini geliştirici teknikleri analiz eder. 2 3 3 4 4 4 4 4 4 3 3 5 5 5 3
Teknolojilerin kullanım sahalarına yönelik seçim yapar. 1 2 3 5 4 3 3 2 2 2 3 3 4 4 5
Yüzey işlemlerinin kullanım yerine göre seçimini yapar. 5 4 5 3 4 5 3 5 5 4 5 4 4 4 4