EN
  • Anasayfa
  • TEK107 Teknolojinin Bilimsel İlkeleri (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TEK107 - Teknolojinin Bilimsel İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknolojinin Bilimsel İlkeleri TEK107 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze anlatım
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ
Ders Veren Doç. Dr. Barış ALTIOKKA
Amaç

Öğrenciye, klasik fizik kuramları hakkında temel düzeyde bilgilenerek, fiziksel büyüklükleri ve etkileri yorumlayabilme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Temel Fiziksel Büyüklükler ve Birimler, Vektörler, Kuvvet, Ağırlık Merkezi, Moment, Denge, Hareket Kanunları, İş, Güç, Kinetik Enerji-Potansiyel Enerji, Basınç

Ders Kaynakları Fizik (Teknolojinin Bilimsel İlkeleri) Yazar: İsmail Sarı , Kenan Büyüktaş Yayınevi : Seçkin Yayıncılık ISBN: 9789750250033
Editör Önder Orhun, Teknolojinin bilimsel İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul (2003).
Mustafa DENKTAŞTeknolojinin Bilimsel İlkeleri Lisans yayıncılık 2007 ,İstanbul ISBN:978-9944-274-17-3
Editör Kudert Öztaş, Fen Bilgisi I., II., III. Ünite, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Ankara (1986).
Fredrick J. Keller, W. Edward Gettys, Malcolm J. Skove, Fizik I. Cilt, Literatür-McGraw Hill Yayınevi, İstanbul (1995).
Kemal Çolakoğlu, Genel Fizik, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara (1987).
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 3 3
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 12 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş (Temel fiziksel büyüklükler, birim sistemleri ve birim dönüşümleri)
2 Statik (Kuvvet, bileşenlere ayırma, bileşke kuvvet, dengeleyici kuvvet)
3 Statik (Moment ve denge şartları, mesnetler, kirişler, yükleme şekilleri, tepki kuvvetleri)
4 Statik (Ağırlık merkezinin belirlenmesi, atalet momentlerinin hesaplanması)
4 Kuvvet-uzama ilişkisi (Hook Kanunu), Sözlü
6 Kinematik (Doğrusal hareket, konum ve yer değiştirme)
6 Kinematik (Doğrusal hareket, konum ve yer değiştirme)
7 Dairesel hareket, hız ve ivme hesapları, bağıl hareket
8 Ara sınav/ Genel tekrar
9 Dinamik (Newtonun 1. ve 2. Kanunu) Sözlü
10 Dinamik (kuvvet-hareket ilişkisi, statik ve dinamik sürtünme, sürtünmenin önemi) Sözlü
9 Serbest düşme hareketi
11 İş ve enerji, (enerji türleri, enerji dönüşümleri için uygulamadan örnekler)
13 Güç ve verim kavramı, uygulamalar
10 Temel elektrik bilgisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Genel ölçme standartlarını öğrenir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar Yazılı Sınav Ödev / Proje Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Moment ve hız kavramları ile işlem yapar Yazılı Sınav Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. - - 5 - - - - - - - - - - - -
Genel ölçme standartlarını öğrenir - - 5 - - - - - - - - - - - -
kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar - - 5 - - - - - - - - - - - -
Moment ve hız kavramları ile işlem yapar - - 5 - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. - - 5 - - - - - - - - - - - -