Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematiksel Kavramların Tarihsel Gelişimi | MAT321 | 5 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Kavramlar bir bilimin iskeleti olarak tanımlanabilir. Onlar olmaksızın ilgili bilim dalını ayakta tutamazsınız. Matematikte de bu böyledir. Matematiksel kavramların anlaşılması için tarihsel gelişimlerinin araştırılması kavramların yanılgıya düşmeksizin gerçek anlamlarıyla öğrenilmesini sağlamak esastır. Bu amaca hizmet etmek için özellikle Lise konularına yönelik kavramlar üzerinde durulacaktır. |
Ders İçeriği |
Bağıntı Kavramı ve Bu Kavrama Temel Teşkil Eden Kavramlar, Matematiğin Temel Yapı Taşlarından “Değişken”, Fonksiyon Kavramının Matematiksel Manası ve Tarihsel Gelişimi, İşlem: Matematiksel Anlamı ve Tarihsel Gelişimi, Tarihi Gelişimi ve Önemi ile Polinomlar, Tanımsızlık ve Belirsizlik: Kavramsal ve Geometrik Bir İnceleme, Zor Sanılan İki Kavram: Limit ve Süreklilik, Diziler: Belli Bir Kurala Göre Sıralı Listeler, Matematiksel Bir Kavram Olarak Sonsuzluk ve Ötesi, Değişim Oranı Olarak Türev ve Tarihsel Gelişimi, İntegral Kavramı ve Uygulama Alanları, Üstel Fonksiyonlar ve Uygulama Alanları, Tarihi ve Uygulama Alanları ile Logaritma Fonksiyonu, Dik Üçgenden Birim Çembere Trigonometrik Fonksiyonlar |
Ders Kaynakları |
Zenbat, İsmail Özgü. & Özmantar, M. F. & Bingölbali, E. & Şandır, H. & Delice,
A.(2013),Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Ankara: Pegem
Akademi.
Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Derya Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|