Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Projesi | MAT408 | 8 | 0 + 4 | 9,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU Prof. Dr. İlker İNAM Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ Doç. Dr. Figen UYSAL Doç. Dr. Mehmet SOLGUN Dr. Öğr. Üyesi Osman ALAGÖZ Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ |
Amaç |
Öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel olarak bir proje çalışması yapabilmesi |
Ders İçeriği |
Öğrencinin proje çalışması ile ilişkili olarak seçtiği ve danışmanı ile belirli sürelerde karşılıklı görüşerek geliştirilen bir çalışmadır. Proje çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılarak plan kararlarının oluşturulması |
Ders Kaynakları |
Araştırma konusu ile ilgili online veya yazılı kaynaklar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev (Sunum) | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje konularının ve proje danışmanlarının belirlenmesi | |
2 | Proje konusu kapsamında kuramsal ve kavramsal çalışmaların gerçekleşmesi | |
3 | Proje yapısının belirlenmesi; içerik,kapsam,yöntem | |
5 | Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması | |
5 | Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması | |
6 | Analiz ve sentez çalışmalarının tartışılması, | |
7 | Tez konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması | |
8 | Proje konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması | |
9 | Analiz ve sentez çalışmalarının tamamlanması | |
10 | Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması | |
10 | Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması | |
12 | Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması | |
12 | Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması | |
14 | Genel değerlendirmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması | |||
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması | |||
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |