EN
  • Anasayfa
  • MAT408 Araştırma Projesi (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MAT408 - Araştırma Projesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Projesi MAT408 8 0 + 4 9,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU
Ders Veren Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU Prof. Dr. İlker İNAM Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ Doç. Dr. Figen UYSAL Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ Doç. Dr. Mehmet SOLGUN Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ Dr. Öğr. Üyesi Osman ALAGÖZ Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT Doç. Dr. Esra KAYA
Amaç

Öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel olarak bir proje çalışması yapabilmesi

Ders İçeriği

Öğrencinin proje çalışması ile ilişkili olarak seçtiği ve danışmanı ile belirli sürelerde karşılıklı görüşerek geliştirilen bir çalışmadır. Proje çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılarak plan kararlarının oluşturulması

Ders Kaynakları Araştırma konusu ile ilgili online veya yazılı kaynaklar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 236
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje konularının ve proje danışmanlarının belirlenmesi
2 Proje konusu kapsamında kuramsal ve kavramsal çalışmaların gerçekleşmesi
3 Proje yapısının belirlenmesi; içerik,kapsam,yöntem
5 Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması
5 Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması
6 Analiz ve sentez çalışmalarının tartışılması Beyin Fırtınası
7 Tez konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması
8 Proje konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması
9 Analiz ve sentez çalışmalarının tamamlanması
10 Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması
10 Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması
12 Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması
12 Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması
14 Genel değerlendirmeler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması Sunum / Seminer Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması 4 5 - 5 - - 3 - 3 -
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması 4 5 - 5 - - 3 - 3 -
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması 5 5 - 5 - - 3 - 3 -