EN
  • Anasayfa
  • MAT213 Cebir I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAT213 - Cebir I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cebir I MAT213 3 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Amaç

Cebirsel yapıların temelini oluşturan grup kavramını tanıtmak ve grupları ikili işlemden ve kümeden bağımsız olarak sınıflandırmak.

Ders İçeriği

1) Grup kavramı 2) Grup örnekleri 3) Temel özellikler 4) Altgruplar 5) Devirli Gruplar 6) Kosetler ve Lagrange Teoremi 7) Normal alt gruplar 8) Bölüm grupları 9) Arasınav 10) İzomorfizm teoremleri 11) Dihedral gruplar 12) Simetri grupları 13) Grup etkileri 14) Sylow teoremleri ve uygulamaları

Ders Kaynakları Cebir-Ali Osman Asar, Aynur Arıkan, Ahmet Arıkan
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 160
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Grup kavramı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Grup örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Temel özellikler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Altgruplar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Devirli Gruplar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Kosetler ve Lagrange Teoremi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Normal alt gruplar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Bölüm grupları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Arasınav Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 İzomorfizm teoremleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Dihedral gruplar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Simetri grupları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Grup etkileri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Sylow teoremleri ve uygulamaları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Normal altgrupları ve Bölüm gruplarını tanımlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Grup, altgrup ve grup homomorfizmi kavramlarını tanımlar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dihedral grupları ve Simetri gruplarını tanımlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Lagrange teoremini ilgili problemlere uygular Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Devirli grupları tanımlar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Normal altgrupları ve Bölüm gruplarını tanımlar 4 4 4 4 5 5 5 4 4 4
Grup, altgrup ve grup homomorfizmi kavramlarını tanımlar 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5
Dihedral grupları ve Simetri gruplarını tanımlar 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4
Lagrange teoremini ilgili problemlere uygular 3 3 4 4 4 5 5 5 5 5
Devirli grupları tanımlar 3 3 3 4 4 4 5 5 4 4